پنجشنبه ۱۳۹۳/۰۸/۰۸

معاون عمليات سازمان آتش نشاني شهرداري قزوين:

حضور فعال آتش نشاني قزوين در مانور پدافند غيرعامل

سازمان آتش نشاني و خدمات ايمني شهرداري قزوين حضور فعال در مانور پدافند غيرعامل داشت.

 

قدير موسي خاني معاون عمليات سازمان آتش نشاني و خدمات ايمني شهرداري قزوين گفت: مانور پدافند غيرعامل استان با سناريوي بمباران هوايي بر روي مخازن شركت پخش فرآورده هاي نفتي استن برگزار شد.
وي ادامه داد: حريق فرضي در مخزن 5 ميليون ليتري شماره 17 و خطوط انتقال سوخت و مخزن فوق به وقوع پيوست كه بر اثر حريق و انفجار ، تعدادي از نيروهاي شركت نفت نيز دچار مصدوميت شده بودند و با درخواست كمك از سوي آتش نشاني و HSE شركت نفت، با 30 آتش نشان در قالب 7 گروه در محل حاضر و با تقسيم بندي نيروها اقدام به عمليات اطفاء نمودند.
معاون عمليات سازمان آتش نشاني و خدمات ايمني شهرداري قزوين با توجه به احتمال وقوع خطر در مخازن شركت پخش فرآورده هاي نفتي قزوين گفت اطفاء حريق در مخازن فرآورده هاي نفتي با توجه به حجم و ميزان بالاي ماده سوختني و شكل مخزن ( حداقل 5 ميليون ليتر ) فرآورده اشتغال زا و سريع اشتعال ارتفاع آن بالاي 15 متر نياز به تجهيزات ويژه همچنين دانش و تكنيكهاي خاص خود مي باشد. از اين رو واكنش سريع در شرايط اضطراري مي تواند از حجم آسيب هاي كه ممكن است به اين اماكن وارد شود بكاهد.
موسي خاني ادامه داد : اطفاء حريق فرآورده هاي نفتي با توجه به وزن مخصوص اكثر اين فرآورده ها پايين تر از آب بوده و در صورت استفاده از آب براي اطفاء بعلت نفوذ آب زير فرآورده نفوذ خواهد نمود كه باعث پايين آن و گسترش حريق مي شود ولي آب بسيار زيادي جهت ساختن مايع سولوشن كف ( تركيب آب ، فوم و هوا ) و همچنين خنك كاري بدنه مخزن مورد نياز مي باشد.
پايان پيام 

تصاویر مرتبط