سه‌شنبه ۱۴۰۰/۰۶/۱۶

برگزاری دوره آموزش مقدماتی آتش نشانان داوطلب

دوره آموزش مقدماتی آتش نشانان داوطلب با رعایت تمامی پرو تکل های بهداشتی و در فضای باز ایستگاه شماره 2 سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قزوین برگزار شد.

رحمانی مدیر آموزش و پیشگیری سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قزوین گفت: در این دوره ها  تلاش شده با ارائه مطالب آموزشی در زمینه حریق، عوامل موثر در ایجاد و گسترش آتش سوزی، روش های خاموش کردن آتش، تجهیزات مربوط به اطفاء حریق وآموزش های معمول درخصوص مسایل ایمنی حریق آموزش داده شود تا با ارتقاء معلومات و دانش شهروندان، آمادگی و آگاهی لازم جهت مقابله با حوادث احتمالی ایجاد گردد و در نهایت شاهد کاهش ضایعات ناشی از سوانح آتش سوزی باشیم.

وی افزود: بسیاری از حوادث ناشی از حریق را می توان با اقدامات وتهیه وسایل مناسب و صرف هزینه های پایین مقدار کمی آگاهی از رفتار با حریق، تا حدامکان در همان مراحل اولیه تحت کنترل درآورد و از میزان خسارات و زیان های آن کاست. این اقدامات از یک طرف احتمال وقوع خطر را کاهش می دهد و از طرف دیگر موجب تقلیل خسارت های جانی و مالی می شود و کمک رسانی به اموال و اشخاص در معرض خطر را تسهیل می کند.

رحمانی تاکید کرد: این سازمان آمادگی لازم برای آموزش عمومی به تمامی شهروندان را دارد و علاقه مندان می توانند در صورت تمایل نسبت به ثبت نام در این کلاسها طی تماس با شماره تلفن 33362820 شرکت نمایند.

تصاویر مرتبط