3/18/2014

مديرعامل سازمان آتش نشاني قزوين اعلام کرد :‌

آماده باش بيش از 100 آتش نشان در مراسم آخرين چهارشنبه پايان سال

مديرعامل سازمان آتش‌نشاني و خدمات ايمني شهرداري قزوين از آماده باش بيش از 100 آتش نشان در مراسم آخرين چهارشنبه پايان سال خبر داد.

سيدعلي شفيعي مديرعامل  سازمان آتش‌نشاني و خدمات ايمني شهرداري قزوين گفت: برنامه‌هاي مختلفي در پيشگيري از حوادث چهارشنبه‌سوري در اين شهر انجام شده كه گشت‌زني خودروهايي به صورت نامحسوس در قزوين با هدف پيشگيري از بروز حوادث و کاهش اضطراب در مردم از جمله اين برنامه‌ها است.
مديرعامل سازمان آتش‌نشاني و خدمات ايمني شهرداري قزوين با بيان اينکه افزايش آگاهي از آتش‌بازي مي‌تواند آسيب‌ها و خسارت‌هاي وارده انساني و شهري را کاهش دهد، بيان کرد: بر اين اساس کارشناسان اين سازمان با تحقق اين هدف در صدا و سيما حضور يافته و توضيحات و اطلاعات لازم را به مردم ارائه دادند.
وي با اشاره اينکه نحوه اطلاع‌رساني دستگاه‌هاي اجرايي به مردم و وضعيت آمار حوادث در شب چهارشنبه‌سوري در قزوين به نسبت ساير شهرها مطلوب است، اضافه کرد: مسئولان مربوطه براي کاهش اين آمار با اجراي برنامه‌هاي مختلفي تلاش مي‌کنند تا بتوانند اين آمار را به حداقل ممکن برساند که البته تحقق اين مهم نياز به همکاري مردم با اين دستگاه‌ها را دارد.
مديرعامل سازمان آتش نشاني و خدمات ايمني شهرداري قزوين با بيان اين مطلب كه توجه  اين سازمان به پيشگيري از بروز حادثه در روز برپايي اين مراسم معطوف شده است اظهار مي كند : مسئولين و كارشناسان اين سازمان با مسئولين دستگاههاي امدادي و انتظامي ، جلسات مختلفي برگزار و راهكارهاي مناسبي اتخاذ نموده اند تا از طريق پيشگيري ف ميزان حوادث و خسارات ناشي از برپايي اين جشن را كاهش دهند.
خوشبختانه برنامه هاي پيشگيرانه در كنار فرهنگسازي و حضور نيروهاي امدادرساني و كنترل وضعيت در حين مراسم ،‌باعث پايين آمدن آمار و خسارات و تلفات در سال هاي اخير شده است. به عنوان مثال ، 41 حادثه در سال 90 به 26 مورد در سال 91 كاهش يافته است. بدون شك اين موضوع ، تنها با همكاري مردم ، ارتقاء آگاهي آنها از مسايل ايمني و حضور فعال نيروهاي انتظامي در چهارشنبه سوري محقق شده است.
وي در خصوص فعاليت هاي سازمان آتش نشاني و خدمات ايمني در ارتباط با برگزاري بدون خطر مراسم چهارشنبه آخر سال توضيح مي دهد : همكاري با سازمان هاي امدادي مانند اورژانس و نيروي انتظامي از جمله اين برنامه ها است.فعاليت هاي   فرهنگي مانند تهيه پوسترهاي مناسب و توزيع آنها در مدارس و حضور مربيان و كارشناسان اين سازمان در ميان دانش آموزان از اوايل اسفند تاكنون و ارائه آموزش هاي مختصر و مفيد براي مقاطع تحصيلي مختلف از ديگر برنامه هاي اين سازمان در سال جاري است. همچنين نصب بيلبورد ، فيكسچر و پلاكاردهاي هشداردهنده در معابر پر رفت و آمد شهر از ديگر برنامه هاي اين سازمان است.

related images