شنبه ۱۳۹۹/۰۷/۱۹

151 عملیات آتش نشانی قزوین در نیمه اول مهرماه

آتش نشانان قزوینی در نیمه اول مهرماه در 151 مورد عملیات امداد و نجات و اطفای حریق حضور داشته اند.

به گزارش روابط عمومی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قزوین موسی خانی رئیس این سازمان گفت: محبوس شدن افراد در آسانسور و منازل درکنار حریق ضایعات بیشترین تعداد اعزام نیروهای ایستگاههای 8 گانه این سازمان را به خود اختصاص داده اند.

وی بیان کرد: با توجه به شروع فصل سرد سال و کاهش دمای هوا لازم است همه شهروندان در زمان استفاده از تجهیزات گرمایشی توصیه‌های ایمنی را رعایت کنند و برای گرم کردن فضای داخل ساختمان از "وسایل گرمایشی مناسب و لوله‌های خروجی استاندارد" استفاده کرده و از تخلیه کامل گاز سمی منوکسید کربن از طریق دودکش‌ها اطمینان لازم را کسب کنند و همچنین همه منافذ و روزنه‌های ورود و خروج هوا به داخل ساختمان را مسدود نکنند.

مرادی ادامه داد: کارکنان سازمان آتش نشانی در تمامی اوقات شبانه روز با آمادگی کامل در ایستگاه‌های هشت گانه شهر حضور دارند و همه شهروندان می‌توانند در صورت بروز هرگونه حوادث وبا شماره 125 آتش نشانی تماس بگیرند.

وی در پایان توجه به اصول ایمنی را بسیار مهم ارزیابی کرد و از عموم شهروندان درخواست کرد تا با رعایت دقیق همه موارد ایمنی از بروز حوادث جبران ناپذیر جلوگیری کنند.

یاد آور می شود: در ۶ ماه نخست امسال، ۲ هزار و ۲۵۷ عملیات امداد و نجات و اطفای حریق انجام شده است که از این تعداد ۷۷۷ مورد عملیات‌ها امداد و نجات بوده که ۱۵۲مجروح ، ۲۰ فوتی و ۲۹۸ نجات یافته همراه بوده است.

تصاویر مرتبط