شنبه ۱۳۹۹/۰۵/۰۴

آزمونی برای ربات آتش نشان

تست ربات آتش نشان انجام شد

دومین مرحله تست ربات آتش نشان برگزار شد.

قدیر موسی خانی سرپرست سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قزوین گفت: دومین مرحله تست ربات آتش نشان ساخته شده توسط دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین با موفقیت انجام شد.

وی افزود: به دنبال تفاهم نامه همکاری با مرکز فناوری و نوآوری سینتک دانشگاه آزاد اسلامی قزوین در استفاده از ربات های آتش نشان در برخی از عملیات های آتش نشانان قزوین، این ربات مورد تست آزمایشی قرار گرفت.

این مقام مسئول ادامه داد: سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قزوین در سال های اخیر به دنبال استفاده و بهره گیری از نوآوریهای جدید در عملیات های آتش نشانی بوده است تا از این طریق بتوانیم به کاهش خسارت ها و حفظ بیشتر جان و اموال شهروندان کمک کنیم.

وی با اشاره به اینکه استفاده از ربات های آتش نشان در بسیاری از کشورها مرسوم است تصریح کرد: در همین راستا تفاهم نامه همکاری با مرکز فناوری و نوآوری سینتک دانشگاه آزاد اسلامی قزوین منعقد شد.

موسی خانی خاطرنشان کرد: با برطرف شدن نواقصی که قبلا مشخص شده بود، ربات موردنظر دوباره مورد تست آزمایشی قرار گرفت تا نحوه اطفاء حریق، مقاومت ربات در حرارت و انفجار مورد بررسی مجدد قرار بگیرد.

وی افزود: اين ربات قابليت ورود مستقيم به آتش بدون همكاري انسان در محيط را دارا مي باشد كه با نزديك شدن به آتش و بررسي درست موقعيت به راحتي مي تواند آن را مهار وخاموش كند.

موسی خانی تاکید کرد: سازمان آتش نشانی قزوین از طرح ها ی فن آورانه در حوزه آتش نشانی و ایمنی شهری استقبال و حمایت می کند.

تصاویر مرتبط