پنجشنبه ۱۳۹۸/۱۲/۱۵

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قزوین اعلام کرد:

انجام 225 مورد عملیات امداد و نجات و اطفای حریق در بهمن ماه

مجتبی منتظری، رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قزوین گفت: 225 مورد عملیات امداد و نجات و اطفای حریق در بهمن ماه توسط آتش‌نشانان انجام شده است.

به گزارش روابط عمومی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قزوین؛ منتظری افزود: از مجموع عملیات های انجام شده، 15 مورد مربوط به حریق منزل مسکونی، 11 مورد حریق تجاری، 12 مورد حریق خودرو، 10 مورد واژگونی و تصادف خودرو، 62 مورد محبوس شدن در آسانسور و منزل و خودرو، 8 مورد افکن چاه و ریزش ساختمان، 12 مورد بررسی و نشت گاز بوده و 13 مورد نیز به دلیل خارج بودن از محدوده توسط آتش نشانان شهرها و روستاهای همجوار انجام شده است.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قزوین تاکید کرد: عموم مردم بر این باور هستند که محبوس شدن در آسانسور با تمام شدن اکسیژن همراه است، در حالی که این باور غلطی است و در بازه زمانی کوتاه مدت اکسیژن داخل کابین از بین نمی‌رود، زیرا دیواره‌های اطراف آسانسور طوری تعبیه شده‌اند که هوا می‌تواند جریان داشته باشد.

منتظری با بیان اینکه توصیه می‌شود افراد سالمند و کودکان به تنهایی از آسانسور استفاده نکنند، ادامه داد: برخی از کودکان در هنگام ورود به آسانسور فرمان‌های مختلفی را به کلیدهای آسانسور را فرمان می‌دهند که این امر می‌تواند حادثه ساز باشد.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری  قزوین  با تاکید بر اینکه شهروندان باید از انجام هر گونه اقدام خودسرانه برای خارج کردن افراد محبوس در آسانسور خودداری کنند، گفت: چنانچه در شرایط اضطراری شخصی در این زمینه دست به اقدام زد باید در گام اول نسبت به قطع برق آسانسور و خارج کردن آن از مدار اقدام کند که البته این امر تخصصی است.

منتظری تاکید کرد: بهتر است در هنگام وقوع آتش سوزی، بعد از زلزله و زمانی که نقص فنی کوچکی در آسانسور مشاهده شد، اصلا از آسانسور استفاده نکنید.

پایان پیام.

تصاویر مرتبط