شنبه ۱۳۹۸/۱۰/۲۸

موسی خانی:

ربات‌های آتش‌نشان به کمک آتش نشانان قزوین می‌آیند

قدیرموسی خانی قائم مقام سازمان آتش نشانی شهرداری قزوین از اجرای تست آزمایشی ربات آتش نشان در این سازمان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قزوین؛ موسی خانی افزود: به دنبال تفاهم نامه همکاری با مرکز فناوری و نوآوری سینتک دانشگاه آزاد اسلامی قزوین در استفاده از ربات های آتش نشان در برخی از عملیات های آتش نشانان قزوین، این ربات مورد تست آزمایشی قرار گرفت.

این مقام مسئول ادامه داد: سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قزوین در سال های اخیر به دنبال استفاده و بهره گیری از نوآوریهای جدید در عملیات های آتش نشانی بوده است تا از این طریق بتوانیم به کاهش خسارت ها و حفظ بیشتر جان و اموال شهروندان کمک کنیم.

وی با اشاره به اینکه استفاده از ربات های آتش نشان در بسیاری از کشورها مرسوم است تصریح کرد: در همین راستا در سال گذشته تفاهم نامه همکاری با مرکز فناوری و نوآوری سینتک دانشگاه آزاد اسلامی قزوین منعقد شد.

موسی خانی خاطرنشان کرد: طی سه نشست جداگانه نسبت به ایرادات ونواقص ربات آتش نشان در این مرکز مطالبی بیان شد که امروز با برطرف شدن این نواقص، ربات موردنظر مورد تست آزمایشی قرار گرفت تا نحوه اطفاء حریق، مقاومت ربات در حرارت و انفجار مورد بررسی مجدد قرار بگیرد.

قائم مقام سازمان آتش نشانی شهرداری قزوین اجرای تست آزمایشی ربات آتش نشان را مثبت ارزیابی کرد و افزود: امیدواریم در بودجه سال آینده بتوانیم منابع خرید این ربات ها را تامین کنیم تا با همکاری دانشگاه آزاد، شهرداری و سازمان آتش نشانی قزوین نسبت به تولید انبوه آن اقدام شود.

تصاویر مرتبط