11/11/2019

منتظری:

مانور فرضی بمباران هوایی در دبیرستان سعادت قزوین برگزار شد

مجتبی منتظری رییس سازمان آتش نشانی وخدمات ایمنی شهرداری قزوین گفت: مانور فرضی بمباران هوایی به صورت نمادین و در راستای پدافند غیر عامل در دبیرستان دخترانه سعادت قزوین برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان آتش نشانی وخدمات ایمنی شهرداری قزوین؛ منتظری با اشاره به اینکه این مانور با فرض بمباران هوایی در مدارس اجرا شد، اظهار کرد: با اعلام وضعیت سفید دانش آموزان برای کمک به آتش نشانان و نیروهای امدادی از محل حادثه خارج شدند و جست وجوی مصدومان را آغاز کرده و محل های فرضی که دچار حریق شده بود را مهار کردند.

وی تصریح کرد: در این مانور آتش نشانی ، جمعیت هلال‌احمر، مرکز فوریت‌های پزشکی اورژانس 115 توانمندی‌ و آمادگی خود را برای ارائه خدمات در حوادث به نمایش گذاشتند.

این مقام مسئول با بیان اینکه کسب آمادگی از طریق مانورها زمینه کاهش آسیب‌ها را فراهم می کند بیان کرد:این مانور در راستای پدافند غیر عامل برگزار شد که فرصت خوبی برای ارزیابی آموزش‌ها و آمادگی نیروی های امدادی و ستاد حوادث و بحران و پدافند غیر عامل بود.

وی با اشاره به اینکه ما با کسب آمادگی از طریق برگزاری مانورهای مختلف و دوره‌ای و با روش‌های علمی بهتر می توانیم دامنه آسیب‌ها و خسارت‌های حوادث را کاهش دهیم، گفت: یادگیری آموزش‌ها و انتقال آن به خانواده‌ها در زمان حوادث برای کاهش خسارت‌های جانی و مالی از طریق دانش آموزان به راحتی امکان پذیر است.

منتظری یادآور شد: کاهش آسیب های اجتماعی و به حداقل رساندن اهداف دشمن در هرگونه تهدید احتمالی از جمله اهداف برگزاری چنین مانورهایی است.

 

 

 

related images