11/2/2019

منتظری:

مانور واژگونی یک دستگاه تانکرسوخت بر روی دو خودرو سواری برگزار شد

مجتبی منتظری رییس سازمان آتش نشانی شهرداری قزوین از برگزاری مانور با سناریوی واژگونی یک دستگاه تانکر سوخت بر روی دو خودروی سواری و محبوس شدن سرنشینان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی سازمان آتش نشانی وخدمات ایمنی شهرداری قزوین؛ منتظری با اشاره به اینکه این مانور ظهر امروز برگزار شد اظهار داشت: مانور عملیاتی کمک به یک دستگاه خودرو سوخت که دچار واژگونی بر روی دو خودرو دیگر شده بود و رهاسازی سرنشینان با هدف ارزیابی میزان آمادگی دستگاههای امدادی انجام شد.

 وی افزود: این مانور در کیلومتر۶۲ محور قزوین_رشت نرسیده به تونل شیرین سو برگزار شد.

منتظری تصریح کرد: در این مانور که بدون اطلاع و هماهنگی قبلی بادستگاههای امدادی انجام شد، ایستگاههای آتش نشانی شماره۴و۷ شهرداری قزوین در مکان موردنظر حضور یافتند.

این مقام مسئول بیان داشت: در این مانور سرعت عمل و  همچنین کیفیت حضور عوامل امدادو نجات استان قزوین مانند آتش نشانی، هلال احمر، اورژانس و... مورد ارزیابی قرار گرفت و  کیفیت مدیریت مانور توسط عوامل انتظامی و پلیس راه بررسی شد.

منتظری برگزاری این قبیل مانورها را در راستای وضعیت آمادگی دستگاهها مهم ارزیابی کرد و یادآور شد: تعلل ناشی از کمبودامکانات یا نقص فنی تجهیزات در امداد رسانی به حادثه دیدگان ارتباط مستقیم با جان و مال هموطنانمان دارد که می توان در برخی موارد خسارتهای جبران ناپذیری را بدنبال داشته باشد که با برگزاری انواع مانورها می توان با آمادگی کامل در صحنه ی حوادث حضور یافت.

related images