شنبه ۱۳۹۲/۰۳/۰۴

روابط عمومي سازمان آتش نشاني شهرداري قزوين خبر داد؛

برگزاري مراسم هفتمين روز درگذشت شهيد آتش نشان اميدعباسي در قزوين

مراسم هفتمين روز درگذشت شهيد آتش نشان اميدعباسي برگزار شد.

به گزارش روابط عمومي سازمان آتش نشاني و خدمات ايمني شهرداري قزوين : اين مراسم با حضور خانواده محترم آن شهيد ، اسلامي صدر مديركل شهري استانداري ، شفيعي مديرعامل سازمان آتش نشاني قزوين ، مديران استان ، آتش نشانان سازمانهاي آتش نشاني قزوين و تهران و آتش نشانان شهرهاي استان و اقشار مختلف مراسم در مسجد جواد الائمه خيابان راه آهن قزوين برگزار شد.

در اين مراسم سيد علي شفيعي مديرعامل محترم سازمان آتش نشاني و خدمات ايمني شهرداري قزوين با قرائت متني از خصوصيات و افتخارات شهيد عباسي كه با نجات جان كودك 9 ساله و در كنار آن اهداء اعضا بدن خود ، نام خود را جاودانه كرده بود ياد كرد.
دراين متن عنوان شد :                          
 
          مبادا نماييد از دل گمان                                        كه آنها كه در راه رب جهان
    بگشتند كشته ، همي مرده اند                                  كه آنان همه تا ابد زنده اند
       هميشه به درگاه پروردگار                                        بر آنهاست رزق نكو برقرار
 
********************************************
 
          ايثار و فداكاري ، خصلت انسان هايي است كه نامشان در تاريخ ماندگار است و شهيد « اميد عباسي » نمونه اي از چنين انسانهايي است كه با جان فشاني آگاهانه ، شجاعت و ايثارگري را معنايي دوباره بخشيد.
وي كه در خانواده اي مذهبي رشد يافت ، از جمله عناصر فعال و پرتلاشي بود كه پس از استخدام در آتش نشاني همواره در همه ماموريت هاي محوله به نحواحسن انجام وظيفه نمود. از ويژگي هاي بارز اخلاقي اين شهيد بزرگوار - آنگونه كه دوستان و اطرافيانش نقل مي كنند- مي توان به احترام به والدين ، گشاده رويي ، كمك به همنوع ، حس مسئوليت و مردم داري اشاره كرد و اذعان نمود كه او به معناي كامل كلمه ،‌داراي حسن خلق و حسن عمل بود.
جوان بود اما خوب مي دانست كه چگونه بايد زندگي كند و چگونه به ابديت بپيوندد. ايثارگري و خدمت رساني به مردم را سرلوحه كار خود داشت و همواره با عشق و علاقه وافر به اهل بيت (ع)‌ همچون فرشتگان نجات در خدمت ديگران بود.
خدمتگزاري مفهوم وسيع و گسترده اي دارد. اين واژه شامل تمامي فعاليت هاي مثبت و مفيد انسان ها در زمينه هاي مختلف است. رسول خدا (ص) مي فرمايد: خيرالناس انفعهم للناس. (ارزشمندترين مردم ، سودمندترين آنان براي مردم است.)
اگر شخصي در انجام وظيفه اش كوتاهي نكرد و آن را به بهترين وجه ممكن انجام داد و هم و غم خويش را در رفع نارسايي هاي زندگي مردم قرار داد ، نام خدمتگزار بر او زيبنده و شايسته خواهد بود. پس بايد دانست خدمت به خلق ، ارزش و آثار بسياري دارد كه هيچ چيز را نمي توان جايگزين آن نمود. و صد البته خدمتي كه آتش نشانان انجام مي دهند بسيار خاص و ويژه است ؛ چرا كه در لحظاتي كه نگراني وجود هم را فرا گرفته ، خداوند آنها را وسيله كمك قرار مي دهد و اين مايه افتخار و مباهات است.
******************************************
بي شك ، پرداختن به عظمت كار آتش نشان شهيد « اميد عباسي » كه جان خويش را بر سر خدمت به مردم گذاشت و فداكارانه براي نجات جان دختربچه اي ، به كاروان شهيدان پيوست و نيز اقدام كم نظير خانواده ي محترم اين شهيد عزيز در اهداي اعضاي بدنش كه موجبات نجات جان چندين نفر ديگر را فراهم ساخت ، به گونه اي است كه نمي توان آن را به قياس جلال و ارجمندي ايشان گذاشت. ليكن وجود سراسر شور و مهر شما عزيزان در اين مجلس ، زينت بخش دليري ها و رشادت هاي غيورانه شهيدان آتش نشان است ، شهيداني كه تا ابد نام وياد پرافتخارشان بر صفحه سپيد روزگار و درتاريخ انديشه ها ، با عزت و عظمت و ابدي خواهد ماند.
******************************************
خانواده هاي محترم عباسي و دوستي !
آتش نشانان سازمان آتش نشاني قزوين نيز با قلبي اندوهگين از اين فراغ جانسوز ، شهيد عباسي را از فاتحان قله اخلاق ، جوانمردي و اراده ي جامعه آتش نشاني كشور مي دانند واين افتخار براي هميشه در خانواده آتش نشاني ايران و در دل و جان فرزندان اين آب و خاك جاودان خواهد ماند.
******************************************
در پايان در سالروز ولادت با سعادت اميرمومنان علي (ع) از خداي تعالي خواستاريم تا اين شهيد عزيز را كه سيره زندگي آن امام همام را سرلوحه زندگي خويش قرار داده بود با ايشان و ائمه اطهار (ع) محشور بدارد. انشااله
                                                                         
 

 

تصاویر مرتبط