10/2/2019

منتظری:

وقوع حوادث در سال جاری افزایش یافته است

مجتبی منتظری، رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قزوین، از افزایش وقوع حوادث در نیمه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

به گزارش روابط عمومی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قزوین؛ منتظری که به مناسبت هفته ایمنی و آتش نشانی به همراه جمعی از آتش نشانان شامگاه گذشته در صحن علنی شورای اسلامی شهر قزوین حضور یافته بود، گفت: در نیمه نخست سال جاری 2 هزار و146 عملیات توسط سازمان آتش نشانی قزوین انجام شده که از این تعداد یک هزار و ۳۲۸ مورد آتش سوزی و ۸۱۵ حادثه در بخش های مختلف بوده است.

وی از روند افزایشی حوادث آسانسور در شهر قزوین ابراز نگرانی کرد و افزود: در نیمه نخست امسال، ۱۳۳ مورد حادثه آسانسور در شهر قزوین رخ داده است.

این مقام مسوول بیان داشت: در حوادث رخ داده طی مدت یادشده، جان ۴۴۸ نفر توسط آتش نشانان نجات یافته و ۱۹نفر نیز علی رغم تلاش های صورت گرفته متاسفانه جان خود را از دست دادند.

منتظری با اشاره به افزایش وقوع حوادث در نیمه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته خاطرنشان کرد: حریق در باغستان و حوادث آسانسور در صدر عملیات های آتش نشانی قزوین قرار دارد.

وی در بخش دیگری ازسخنان خود از خرید 8 دستگاه خودرو سبک و سنگین و تجهیزات مورد نیاز آتش نشانی در شهر قزوین خبر داد و گفت: برای خرید این تعداد تجهیزات بالغ بر7 میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار هزینه شده است.

منتظری به مشکلات و موانع عدم تکمیل ایستگاه های آتش نشانی در شهرک های اندیشه و دانش اشاره کرد و یادآور شد: ایستگاه های دانش و اندیشه هر کدام به ترتیب دارای پیشرفت فیزیکی 60 و 30 درصد هستند و لازم است تا موانع ادامه روند پروژه که به دلیل محدودیت های مالی و انتخاب پیمانکارکند شده است، رفع شود.

وی کمبود نیرو در این سازمان را یکی از دغدغه های این سازمان اعلام کرد و افزود: تکمیل و بازسازی ایستگاه ها، تکمیل سامانه ردیابی خودروهای آتش نشانی و دستگاه های کنترل ماموریت، تسریع در اجرای پروژه ایمنی بازار و تخصیص هزینه سختی کار پرسنل از دیگر نیازهای ضروری این سازمان است و تحقق آنها نیازمند مساعدت اعضای شورای اسلامی شهر می باشد.

پایان پیام.

related images