10/1/2019

موسی خانی:

توجه به آموزش های ایمنی در شهر قزوین ضروری است

به مناسبت هفته ملی ایمنی و آتش نشانی مانور عملیات آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قزوین در برجهای مسکونی بلند مرتبه بازنشستگان تامین اجتماعی قزوین(کسری) برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قزوین؛ قدیر موسی خانی قائم مقام سازمان آتش نشانی شهرداری قزوین در این مانور اظهار داشت: ساختمانهای بلند مرتبه نیازمند امکانات ویژه هستند زیرا همواره در معرض آسیب و تهدید می باشند.

وی با تاکید بر اینکه ساختمانهای بلند مرتبه حتما باید دارای پد بالگرد باشند تصریح کرد: همچنین تمامی ساختمانهای بلند مرتبه باید تیم های ویژه آتش نشانی و سیستم اطفای حریق داشته باشند.

قائم مقام سازمان آتش نشانی شهرداری قزوین اظهارداشت: در شهرستان قزوین ۹ باب ساختمان تجاری بلند مرتبه داریم که فقط یک مورد پایان کار گرفته است.

این مقام مسوول با اشاره به اینکه از ۱۹برج بلند مرتبه در شهرستان قزوین تنها ۵ برج پایان کار گرفته و بقیه باید نواقص را برطرف کنند و ایمنی ساختمان را افزایش دهند خاطرنشان کرد: شهروندان در هنگام خرید واحد مسکونی به جای توجه به ظاهر و نمای آن ابتدا به ایمنی توجه کنند تا در مواقع بروز حوادث دچار زیان فراوان نشوند.

موسی خانی با بیان اینکه در حال حاضر برجهای واقع در شهرستان قزوین از سیستم ایمنی و اطفای حریق مطلوبی برخوردار نیستند یادآور شد: هیئت مدیره و ساکنان ساختمان ها باید به این موضوع توجه کرده و نواقص ساختمان را برطرف کنند.

وی بر ضرورت توجه به آموزش های ایمنی تاکید کرد وگفت: ما باید خود را برای وقوع هر گونه حوادث آماده کنیم و چون همه برجها پرخطر هستند باید به سیستم و پد بالگرد وتجهیزات پیشرفته مجهز شوند.

گفتنی است؛ در این مانور داودی رئیس شورای اسلامی شهر و برخی از اعضای شورای اسلامی، منتظری رئیس سازمان آتش نشانی وخدمات ایمنی شهرداری قزوین، مهدیخانی مدیرکل مدیریت بحران استانداری قزوین و جمعی از شهروندان  و ساکنان برج کسری هم حضور داشتند.

related images