9/3/2019

منتظری:

بازدید ایمنی 300 مدرسه غیردولتی در حال انجام است

مجتبی منتظری رییس سازمان آتش نشانی شهرداری قزوین از بازدید و ارزیابی ایمنی مدارس غیردولتی استان قزوین توسط کارشناسان این سازمان با همکاری اداره کل آموزش و پرورش خبرداد.

به گزارش روابط عمومی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قزوین؛ منتظری افزود: در این بازدیدها وضعیت ایمنی مدارس و محیط های پیرامونی شامل؛ کلاسهای آموزش، اتاقهای اداری ،انبارها ،تاسیسات و موتورخانه ها بررسی و نواقص و معایب احصاء و دستورالعمل های ایمنی جهت رفع نواقص به اداره کل آموزش و پرورش و مدیران مدارس ابلاغ می شود.

وی تصریح کرد: دراین بازدیدها چک لیستی که دارای آیتم های مختلف در خصوص ایمنی اجزای غیرسازه‌ای مدارس می باشد ازسوی کارشناسان تکمیل و سطح خطرپذیری مدارس مشخص می‌شود.

این مقام مسوول با اشاره به نتایج بررسی‌های انجام شده تاکنون اظهار داشت: برای اعلام نظر قطعی باید بررسی‌ها روی تمامی مدارس انجام شود؛ اما کارشناسان این سازمان نتایج وضعیت ایمنی را پس از بازدید300 مدرسه اعلام خواهند کرد.

منتظری با بیان اینکه همکاری و پیگیریهای مسئولین مربوطه درآموزش و پرورش در زمینه رفع معایب و نواقص ایمنی بسیار مهم  است بیان داشت: پس از بازدید اولیه و تکمیل چک لیست‌ها، کارشناسان پیشگیری مجددا از این مدارس بازدید کرده و بررسی می‌کنند که موارد و نکات ایمنی که قبلا نسبت به آن تذکر داده بودند، چقدر اجرایی شده است.

وی یادآور شد: تاکنون بازدیدهای ایمنی دربیش از200مدرسه غیردولتی استان قزوین توسط کارشناسان سازمان آتش نشانی شهرداری قزوین انجام شده است.

related images