7/7/2019

منتظری:

دوره آموزشی امداد و نجات در کانال های آب و رودخانه ها برگزارشد

مجتبی منتظری، رییس سازمان آتش نشانی شهرداری قزوین از برگزاری دوره آموزشی امداد و نجات در کانال های آب و رودخانه ها با هدف ارتقاء دانش علمی و مهارت عملی نیروهای عملیاتی آتش نشانی قزوین به مدت دو روز در قزوین خبر داد.

به گزارش روابط عمومی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قزوین؛ منتظری اظهار داشت: با توجه به آغاز فصل گرما و افزایش احتمال وقوع حوادث غرق شدگی در رودخانه ها و کانال های آبرسانی و لزوم بازآموزی و کسب مهارتهای تخصصی مرتبط با امداد و نجات، دوره آموزشی دو روزه در تاریخ های13 و15 تیر ماه ماه سال جاری به مدت ده ساعت با تدریس حمیدرضا ململی مدیر منطقه دو عملیات سازمان آتش نشانی شهرداری قزوین برگزار شد.

این مقام مسئول با بیان اینکه در این دوره آموزشی تعداد 80نفر از نیروهای عملیاتی سازمان آتش نشانی قزوین شرکت کردند خاطرنشان کرد: تمامی نیروهای عملیاتی چهار ایستگاه 2،4،5و7در این دوره با نحوه چگونگی امدادونجات در کانال های آبرسانی و رودخانه ها آشنا شدند در آزمون عملی مورد ارزیابی قرار گرفتند.

وی هدف از برگزاری این دوره آموزشی را افزایش توان علمی و عملیاتی هر چه بیشتر آتش نشانان در برخورد با حوادث غرق شدگی اعلام کرد وگفت: در این کارگاه آموزشی اصول و تکنیک‌های نجات از کانال های آبرسانی و رودخانه ها، نحوه اعزام تیم های امدادی و استقرار در محل حادثه و چگونگی جست وجو، نحوه امداد ونجات به خودروهایی که در کانال ها سقوط می کنند و... آموزش داده شد.

منتظری با اشاره به اینکه بسیاری از کانال های آبرسانی در سطح شهر قزوین از حفاظ های مناسبی برخوردار نیست از شرکت آب منطقه ای خواست نسبت به تعمیر یا نصب حفاظ ها در حاشیه این کانال ها اقدام کنند تا شاهد سقوط افراد و خودروها به کانال های آب نباشیم.

related images