دوشنبه ۱۳۹۴/۱۰/۰۷

ذوالقدر، مديرعامل سازمان آتش نشاني شهرداري قزوين خبر داد؛

آسانسور، بيشترين حادثه شهري قزوين است

ابوالفضل ذوالقدر، مديرعامل سازمان آتش نشاني و خدمات ايمني شهرداري قزوين گفت: با رشد توسعه شهري و ساخت برج هاي بلند، استفاده از آسانسور بيشتر از گذشته شده و به همين عنوان نيز حوادث مربوط به آسانسور افزايش يافته است.

 

به گزارش روابط عمومي سازمان آتش‌نشاني و خدمات ايمني شهرداري قزوين؛ ذوالقدر افزود: عدم استفاده از تجهيزات استاندارد، عدم سرويس به موقع و استفاده خارج از ظرفيت اصلي ترين دلايل بروز حوادث مربوط به آسانسور است.
 
وي با اشاره به افزايش آمار حوادث آسانسور در شهر قزوين گفت:   تنها در 9 ماهه سال 94 حدود 120 حادثه آسانسور در شهر قزوين رخ داده که نيروهاي اين سازمان در محل حاضر و نسبت به امدادرساني شهروندان اقدام کرده‌اند و اين در حالي است که در سال 93 نيز حدود 160 حادثه آسانسور در شهر قزوين رخ داده است.
 
ذوالقدر درباره علل سقوط افراد به داخل چاهک آسانسور گفت: عدم قفل درب ورودي هنگامي که آسانسور در طبقه توقف نکرده است، اصلي‌ترين دليل سقوط افراد مي‌باشد و اين نشان از عدم سرويس به موقع و يا عدم مهارت کافي  سرويس کار است.
 
مديرعامل سازمان آتش نشاني و خدمات ايمني شهرداري قزوين از شهروندان خواست تا در استفاده از آسانسور دقت کافي را داشته و نکاتي چون عدم استفاده کودکان به تنهايي از آسانسور، استفاده مناسب و به اندازه ظرفيت ، کنترل و مشاهده کابين آسانسور در هنگام سوار شدن، عدم قراردادن دست در مقابل درب کابين به منظور بسته نشدن، بازي نکردن با کليدهاي طبقات را رعايت کنند.
 
ذوالقدر افزود: در برخي از موارد مشاهده مي‎شود که تعدادي از آسانسورها به خصوص در مجتمع هاي مسکوني، از نظر کيفيت و استاندارد با ظرفيت و تعداد طبقات مناسب نيست.
 
مديرعامل سازمان آتش نشاني و خدمات ايمني شهرداري قزوين تاکيد کرد:   بيشتر آسانسورها فاقد سيستم هشدار در ژنراتور هستند که همين امر باعث مي شود تا با قطع شدن برق، افراد در داخل آسانسورها محبوس شوند.
 

ذوالقدر با اشاره به عدم توجه برخي از شهروندان نسبت به ظرفيت آسانسورها و خطرات احتمالي آن گفت: يکي از بارزترين حوادث ناشي از آسانسور استفاده بيشتر از ظرفيت است که در اين هنگام و با توجه به تعداد زياد مسافران و استرس ناشي از سقوط و تنفس هاي زياد همه فکر مي کنند که دچار خفگي شده اند در صورتي که کابين آسانسور ها طوري طراحي شده که هوا براي تنفس وجود دارد و در بروز چنين حوادثي شهروندان بايد با حفظ خونسردي خود بلافاصله با شماره 125 تماس بگيرند.

پايان پيام

 

تصاویر مرتبط