دوشنبه ۱۳۹۴/۰۵/۱۲

مديركل دفترهماهنگي عمراني و شهري سازمان شهرداريها و دهياري کشور:

پنجمين دوره مسابقات امداد و نجات در ارتفاع آتش نشانان کشوردرقزوين برگزار ميشود

مديركل دفتر هماهنگي عمراني و خدمات شهري سازمان شهرداري ها و دهياري هاي كشور از برگزاري پنجمين دوره مسابقات امداد و نجات در ارتفاع آتش نشانان كشور طي روزهاي 15 تا 18 شهريورماه سالجاري از سوي اين سازمان به ميزباني سازمان آتش نشاني و خدمات ايمني شهرداري قزوين

به گزارش روابط عمومي سازمان شهرداري ها و دهياري هاي كشور ، مسعود احمدي با بيان خبر فوق گفت : اين مسابقات در سه رشته؛ رشته سنگ نوردي (تركيب سرطناب و سرعت)، رشته صعود از طناب ثابت و فرود و رشته تخليه اضطراي (عمليات انتقال مصدوم از طبقات ساختمان) برگزار خواهد شد.
وي در خصوص تشكيل و تقويت تيم هاي امداد و نجات در ارتفاع و اهميت تشكيل اين تيم ها در سازمانها و واحدهاي آتش نشاني و خدمات ايمني شهرداريهاي كشور گفت : امروزه با افزايش روند شهرنشيني كه ضمن افزايش جمعيت در شهرها با افزايش ساخت و ساز و  بلند مرتبه­سازي همراه بوده، مديريت شهري در كنار چاره انديشي براي اعمال ضوابط و مقررات ايمني در ساخت و سازها، اقدام به تامين امكانات، تجهيزات و دانش مورد نياز عملياتي و امدادي براي پوشش حوادث احتمالي در كاربري­هاي خاص همچنين ساختمان­هاي مرتفع نموده است.
احمدي تشكيل و يا تقويت تيم­هاي تخصصي عمليات امداد و نجات كه بر پايه دانش كار در ارتفاع و انجام عمليات نجات در فضاهاي مرتفع و معلق، انجام پذيرفته را از جمله اين اقدامات برشمرد كه عمدتاً با رويكرد امداد و نجات و تخليه اضطراري مطرح مي­باشد.
وي همچنين درخصوص سوابق برگزاري مسابقات تخصصي آتش نشانان كشور اظهار كرد : سازمان شهرداري­ها و دهياري­هاي كشور با تاكيد بر اهميت بكارگيري نيروهاي آتش­نشان توانمند و مستعد در سازمان­ها و واحدهاي آتش­نشاني و خدمات ايمني شهرداري­هاي كشور، ارتقاء آمادگي جسماني و تقويت روحيه آتش­نشانان كشور را از طريق برگزاري مسابقات ورزشي در دستور كار قرار داده و براين اساس مسابقات امداد و نجات در ارتفاع آتش­نشانان كشور از سال 1386 با بهره­گيري از قوانين سنگ­نوردي و صعودهاي ورزشي، امداد و نجات و كار در ارتفاع (داخلي و بين­المللي) در بين سازمان­هاي آتش­نشاني و خدمات ايمني آغاز و تا كنون چهار دوره از اين مسابقات برگزار شده است.
وي اظهار اميداواري كرد كه با تداوم اجراي اينگونه مسابقات روز به روز بر دانش عملياتي آتش­نشانان در زمينه­هاي عمليات امداد و نجات افزوده شده و گامي موثر در جهت نجات جان انسان­ها و ارايه خدمات مناسب به شهروندان برداشته شود.
مديركل دفتر هماهنگي عمراني و خدمات شهري سازمان شهرداري ها و دهياري هاي كشور درخصوص فرآيند ثبت نام و شركت تيم ها در مسابقات امسال اعلام كرد : موضوع برگزاري مسابقات ورزشي آتش نشانان در اواخر سال 1393 در سطح سازمانهاي آتش نشاني و خدمات ايمني شهرداري هاي كشور اطلاع رساني شده و بيش از 30 سازمان براي شركت در اين مسابقات اعلام آمادگي نموده اند.
احمدي در خاتمه گفت : با توجه به دريافت نظرات از تيم­هاي شركت كننده در مسابقات سال­هاي قبل؛ مسابقات سالجاري با استفاده از تجهيزات مورد استفاده در سازمان­هاي آتش­نشاني و خدمات ايمني برگزار مي شود و تيم­هاي شركت كننده با تجهيزات فني سازمان خود در مسابقات شركت خواهند نمود.
شايان ذكر است سازمان هاي آتش نشاني و خدمات ايمني شهرداري هاي كشور با مراجعه به سايت ميزبان مسابقات ( www.125.qazvin.ir ) مي توانند در اين مسابقات ثبت نام نمايند.
اولين دوره اين مسابقات در سال 1386 در شهر اصفهان، دومين دوره در سال 1387 در شهر نيشابور، سومين دوره در سال 1388 در شهر شاهين شهر و چهارمين دوره در سال 1390 در شهر آمل كه با حضور و استقبال خوب تيم­هاي امداد و نجات در ارتفاع آتش نشانان كشور برگزار شده است. 

تصاویر مرتبط