شنبه ۱۴۰۲/۰۵/۲۱

جلوگیری از حریق تانکر حامل مواد استایرن در حوالی اتوبان قزوین به زنجان

ململی سرپرست معاونت عملیات سازمان آتش نشانی وخدمات ایمنی شهرداری قزوین از دچار حریق شدن تانکر حامل مواد استایرن در حوالی اتوبان قزوین به زنجان جلوگیری شد.

 به گزارش روابط عمومی سازمان آتش نشانی وخدمات ایمنی شهرداری قزوین؛حمید ململی با اعلام این خبر افزود:در پی واژگونی خودروی تریلر حامل مواد استایرن،آتش‌نشانان از ایستگاه های 9،7،5،4،1 آتش‌نشانی قزوین به محل حادثه اعزام شدند و عملیات امداد رسانی و جلوگیری از آتش سوزی تانکر، انجام شد.
 
سرپرست معاونت عملیات سازمان آتش نشانی قزوین ادامه داد: این خودروی تریلر حامل مواد استایرن به دلایل نامعلوم با برخورد پراید و یک تریلر کشنده، دچار حادثه و واژگون شده بود،همکاران آتش‌نشان ابتدا با بستن مسیر، نسبت به ایمن‌سازی محل حادثه اقدام کردند 
 
وی خاطر نشان کرد: با حضور به موقع مأموران آتش‌نشان، از آسیب بیشتر به تانکر و نیز انفجار آن که موجب خسارات گسترده و جبران‌ناپذیر می‌شد، جلوگیری شد؛ خوشبختانه این حادثه فوتی نداشت.
 
گفتنی است؛ استایرن مایعی است بی رنگ و با بویی همانند مواد آروماتیک. نقطه جوش آن ۱۴۶ درجه سلیسیوس و وزن ویژه آن ۹/۰ گرم بر سانتی مترمکعب است. بیشتر در فرآوری پلاستیک‌های پلی استایرن به کار می‌رود. مایعی است سوختنی و بخار آن با هوا یک درهم قابل انفجار فرآوری می‌کند. نزدیک اشتعال آن ۱/۱ و ۱/۶ درصد حجمی بخار استایرن در هوا بوده و نقطه اخگر زنی آن ۳۲ درجه سلیسیوس می‌باشد.
 
انتهای پیام/

تصاویر مرتبط