پنجشنبه ۱۴۰۱/۰۷/۰۷

دهمین ایستگاه آتش نشانی قزوین درناحیه منفصل شهری اندیشه افتتاح شد

همزمان با روز آتش نشانی دهمین ایستگاه آتش نشانی در ناحیه منفصل شهری اندیشه روز پنجشنبه با حضور استاندار قزوین و جمعی از مسوولان به بهره‌برداری رسید.

به گزارش روابط عمومی سازمان آتش نشانی وخدمات ایمنی شهرداری قزوین قدیر موسی خانی رئیس این سازمان در این مراسم گفت: با وجود استاندارد بودن تعداد ایستگاه‌های آتش نشانی شهر قزوین، در راستای رفع نیاز نواحی منفصل شهری دهمین ایستگاه قزوین در ناحیه منفصل شهری اندیشه  افتتاح شد.

 قدیر موسی خانی با اشاره به اینکه برای  ۲سال پیایی در نواحی منفصل شهری ایستگاه آتش نشانی افتتاح می‌کنیم، افزود: این ایستگاه آتش نشانی در راستای تقسیم عادلانه امکانات شهری و حضور به موقع آتش نشانان در زمان بروز حادثه ساخته و به بهره‌برداری رسیده است.

وی اظهار داشت: این ایستگاه در زمینی به مساحت ۸۷۰ مترمربع و زیربنای ۵۲۰ متر ساخته شده و برای احداث آن پنج میلیارد تومان هزینه شده است.

موسی خانی تصریح کرد:  این ایستگاه برای ارائه خدمات امداد و نجات و اطفای حریق در ناحیه شهری اندیشه، نجف آباد و روستاهای وثوق آباد و حسن آباد و خدمات رسانی در اتوبان راه‌اندازی شده است.

این مسوول تاکید کرد: در ۶ ماهه نخست امسال بیش از ۲ هزار عملیات توسط آتش نشانی قزوینی انجام شده که موجب نجات ۶۵۰ نفر شد ولی در بحث تجهیزات در وضعیت متوسط قرار داشته و نیازمند تامین تجهیزات جدید هستیم و در همین راستا در سفر رییس جمهور به استان قزوین مقرر شد هزینه خرید نرده بان بلندمرتبه تأمین شود.

 وی خاطرنشان کرد: از آنجا که قزوین یک شهر صنعتی است و گاها شاهد حوادث بسیاری در برخی از واحدهای صنعتی استان هستیم و موجب درگیری چند شهر و ایستگاه آتش نشانی شامل می‌شود، مجهز شدن ایستگاه‌های آتش نشانی با توجه به نیاز روز جامعه ضروری است.

موسی خانی، مهم ترین وظیفه این سازمان را امداد و نجات و اطفای حریق دانست و افزود: در کنار این دو مقوله، وظیفه آموزش و پیشگیری را برعهده داریم تا با بالا بردن فرهنگ ایمنی از میزان حوادث بکاهیم.

وی با اشاره به نقش آموزش ایمنی در کاهش حوادث،اضافه کرد: سال گذشته در تمام مساجد قزوین نحوه استفاده از وسایل گرمایشی و مقابله با گاز گرفتگی‌ها برای مردم آموزش داده شده که ۶۰ درصد آمار فوتی‌ها در این حوزه کاهش یافت.

رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قزوین افزود: با توجه به کاهش کرونا تمام پایگاه‌های بسیج به عنوان همیاران آتش نشانی آموزش خواهند دید و همچنین بحث آموزش دانش آموزان طی تفاهمنامه ای با آموزش و پرورش استان در دستور کار قرار دارد.

وی موضوع معیشت آتش نشانان را بسیار مهم و ضروری دانست و تصریح کرد: آتش نشانان جان خود را به دست می‌گیرند و خواهان افزایش حداقلی حقوق کارکنان این سازمان هستیم.

موسی خانی یادآور شد: در حال حاضر سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قزوین دارای ۲۳۰ نیروی انسانی عملیاتی و ستادی است که در ایستگاه‌های ثابت و سیار در حال خدمت رسانی هستند.

تصاویر مرتبط