شنبه ۱۴۰۰/۰۹/۰۶

244عملیات آتش‌نشانی قزوین درآبان ماه

قدیر موسی خانی، رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قزوین گفت:244عملیات امداد و نجات و اطفای حریق در آبان ماه توسط آتش‌نشانان قزوینی انجام شده است.

به گزارش روابط عمومی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قزوین؛ موسی خانی افزود: از مجموع عملیات های انجام شده، 159 عملیات مربوط به حوادث بوده که طی آن 58 نفر نجات یافته اند و 16 نفر از شهروندان نیز مجروح شده اند  و 85عملیات اطفای حریق نیز انجام شده است.

وی ادامه داد:حریق مسکونی با 21 مورد، حریق فضای سبز با 17 مورد، حریق کسبی –تجاری با 6 مورد بیشترین آمار مربوط به آتش سوزی ها را به خود اختصاص داده اند و مهمترین حریق نیز مربوط به حریق در بازار سنتی قزوین و حریق شرکت تولیدی مواد شوینده در شهرک خرمدشت بوده است.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قزوین تصریح کرد:در عملیاتهای مربوط به حوادث نیز، محبوس شدن با 34 مورد، آسانسور با 29 مورد، نشت گاز با 20 مورد و تصادف و واژگونی خودرو با 16 مورد بیشترین عملیات های امداد و نجات را شامل شده اند که از مهمترین واژگونی ها نیز می توان به واژگونی دو دستگاه تانکر سوخت اشاره کرد.

وی با اشاره به اینکه هر وسیله گازسوز باید دارای یک دودکش استاندارد مجزا و مجهز به کلاهک باشد، افزود: شهروندان همواره محل اتصال دودکش به وسایل گاز سوز را بازرسی و از آب بندی و ثبات آنها اطمینان حاصل کنند.

تصاویر مرتبط