سه‌شنبه ۱۴۰۰/۰۶/۰۲

انجام ۳۳۹ عملیات امدادی توسط آتش نشانان قزوینی

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قزوین گفت: در مرداد ماه، آتش نشانان قزوینی، ۳۳۹ عملیات امداد و نجات و اطفای حریق انجام دادند.

 موسی خانی ادامه داد: در مردادماه، ۳۳۹ مورد عملیات امداد و نجات و اطفای حریق توسط آتش نشانان قزوینی انجام شد که همچنان ماموریت های مربوط به نجات افراد از آسانسور بیشترین عملیات امداد و نجات در این سازمان را شامل می شود و در حوزه اطفای حریق نیز بیشترین آمار مربوط به عملیات آتش سوزی منازل مسکونی بوده است.

 وی افزود: طی این ماه به طور متوسط روزانه ۱۱ عملیات توسط پرسنل این سازمان انجام شده است.

موسی خانی اظهار کرد: حریق منزل مسکونی با ۱۷ مورد، حریق اماکن تجاری با ۱۰ مورد و حریق وسایل نقلیه با ۸ مورد بیشترین تعداد عملیات‌های اطفایی را داشتند و حادثه آسانسور با ۸۰ مورد، محبوس شدن با ۴۱ مورد، گیر کردن اجسام حلقوی ۲۹ مورد و ریزش آوار با 3 مورد بیشترین عملیات‌های امداد و نجات را به خود اختصاص داده است.

موسی خانی ضمن تشکر از رعایت نکات ایمنی توسط شهروندان از آنها خواست تا نسبت به تجهیز خودروهای خود به کپسول آتش نشانی اقدام کنند چرا که اطفاء حریق خودرو در لحظات اولیه می‌تواند از خسارات مالی و جانی جلوگیری کند و این امر نیازمند داشتن و تجهیز کپسول خاموش کننده مناسب در خودرو است.

تصاویر مرتبط