شنبه ۱۴۰۰/۰۴/۲۶

برگزاری مانور غواصی آتش نشانان قزوینی در دریاچه اوان

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قزوین، از برگزاری مانور غواصی در دریاچه اوان با حضور غواصان این سازمان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قزوین، موسی خانی از برگزاری مانور غواصی با حضور غواصان منتخب سازمان در دریاچه اوان قزوین خبر داد.

 وی با بیان اینکه این چهارمین برنامه غواصی سازمان طی دو ماه اخیر بوده است، هدف از برگزاری این مانور آموزشی را ارتقاء توان عملیاتی و آمادگی هرچه بیشتر غواصان برای مقابله با حوادث احتمالی به خصوص جستجو در آب های مختلف، شناسایی نقاط ضعف و قوت غواصان سازمان، سنجش آمادگی تیم ویژه امداد و نجات غواصی و آزمایش تجهیزات و لوازم تخصصی در این حوزه  عنوان داشت و وضعیت آمادگی غواصان آتش نشانی را مطلوب ارزیابی کرد.

این مقام مسئول با بیان این نکته که شنا کردن در دریاچه ها، رودخانه ها، سد ها و کانال های آبرسانی بسیار خطرناک است افزود: شنا کردن در این اماکن به علت ناشناخته بودن بستر و جریانات شدید زیر سطح آب مخاطرات بسیاری داشته  و به راحتی می تواند موجب بروز حوادثی چون غرق شدگی حتی برای شناگران ماهر شود.

لذا می بایست عموم شهروندان از مراجعه به چنین محل هایی برای شنا و ورزش های آبی جداً خودداری کنند تا شاهد حوادث تلخ و جبران ناپذیری چون غرق شدگی نباشیم.

تصاویر مرتبط