شنبه ۱۴۰۰/۰۴/۱۲

بطری آب،عامل آتش سوزی!

مردم از رهاسازی بطری‌های خالی آب و ... در طبیعت خودداری کنند چون این بطری‌ها در زمان تابش شدید نور خورشید مثل ذره بین عمل کرده و باعث آتش سوزی می‌شوند.

داریوش مرادی مسئول روابط عمومی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قزوین افزود: با توجه به گرم شدن هوا و خشک شدن مراتع، آتش سوزی در علفزار‌ها افزایش می‌باید به همین منظور از شهروندان در خواست می‌شود تا از روشن کردن آتش در طبیعت خودداری و یا جوانب احتیاط را رعایت کنند.

وی ادامه داد: آتش زدن و نداشتن توانایی در خاموش کردن علفزار‌ها به خصوص جنب منازل مسکونی علت اصلی بسیاری از این آتش سوزی‌ها بوده است.

مسئول روابط عمومی  سازمان آتش نشانی قزوین همچنین درخواست کرد:مردم حتی الامکان باید از پارک کردن خودروی خود روی علف‌های خشک خودداری کنند چون در زمان روشن کردن خودرو حتی یک جرقه کوچک از اگزوز می‌تواند باعث آتش سوزی وسیع شود و از مردم درخواست می‌شود نسبت به رفتار با طبیعت به خصوص در فصول گرم و زمانی که احتمال آتش سوزی در مراتع و عرصه‌ها افزایش می‌یابد، حساسیت بیشتری به خرج دهند چون گاه یک بی توجهی و اهمال کوچک باعث سوختن هکتارها از اراضی طبیعی می‌شود.

مرادی ادامه داد: برای جلوگیری از وقوع چنین حوادثی از مردم درخواست می‌شود از رهاسازی بطری‌های خالی آب و ... در طبیعت خودداری کنند چون این بطری‌ها در زمان تابش شدید خورشید مثل ذره بین عمل کرده و باعث آتش سوزی می‌شود.

مسئول روابط عمومی  سازمان آتش نشانی شهرداری قزوین گفت: این نوع از عملیات‌ها در کنار استهلاک شدید خودرو‌های اطفاء حریق، تجهیزات و ادوات آتش نشانی موجب خستگی شدید آتش نشانان با توجه به طولانی بودن زمان عملیات می‌شود.
 

تصاویر مرتبط