چهارشنبه ۱۴۰۰/۰۴/۰۹

446عملیات آتش‌نشانی قزوین در خردادماه

آتش‌نشانان قزوینی خردادماه امسال در 446 عملیات امداد و نجات و اطفای حریق حضور داشته‌اند.

موسی خانی رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قزوین گفت: محبوس شدن افراد در آسانسور با 69 مورد، حریق منزل مسکونی با 31 مورد در کنار حریق باغات و ضایعات،محبوس شدن،سقوط درخت،حریق مراکز تجاری،تصادف خودرو و حادثه چاه بیشترین تعداد اعزام نیرو‌های ایستگاه‌های ۸ گانه این سازمان را به خود اختصاص داده‌اند.

وی بیان کرد: در مجموع عملیات‌های انجام شده، تعداد 120نفر توسط آتش‌نشانان نجات یافته‌اند و در این حوادث و حریق‌ها نیز 22 نفر مصدوم شدند که توسط همکاران اورژانس به مراکز درمانی اعزام شده‌اند.

موسی خانی توجه به اصول ایمنی را بسیار مهم ارزیابی کرد و از عموم شهروندان درخواست کرد تا با رعایت دقیق همه موارد ایمنی از بروز حوادث جبران ناپذیر جلوگیری کنند.

وی افزود: متاسفانه با توجه به این که تقریبا اکثر آسانسورهای موجود و ساختمان های بلند مرتبه فاقد سیستم برق اضطراری هستند، از شهروندان تقاضا می شود در صورت بروز چنین حوادثی و محبوس شدن در آسانسور ضمن حفظ خونسردی و با به صدا درآوردن زنگ خطر آسانسور و یا استفاده از تلفن همراه خود با شماره ۱۲۵ تماس حاصل نمایند ودر نظر داشته باشید هوا در این فضا به اندازه کافی وجود دارد.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قزوین با بیان اینکه حتما از محافظ برای وسایل الکترونیکی استفاده شود، ادامه داد: شهروندان باید توجه داشته باشند اگر از لوازمی پرمصرف استفاده می‌کنند در صورت قطع و وصل برق حتما آن را از برق جدا کنند تا منجر به آسیب های احتمالی و حتی آتش سوزی نشود.

.

تصاویر مرتبط