سه‌شنبه ۱۴۰۰/۰۴/۰۱

توسط غواصان آتش نشانی قزوین برگزار شد:

مانور و تمرینات غواصی در شب

مانور و تمرینات غواصی آتش نشانان قزوینی در شب برگزار شد.

 به گزارش روابط عمومی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قزوین، موسی خانی رئیس این سازمان از برگزاری مانور غواصی و تمرین شبانه غواصان منتخب این سازمان در دریاچه سافاری پارک باراجین قزوین خبر داد.

 وی با اعلام اینکه این سازمان در حال حاضر ۴۰ غواص فعال در بدنه خود دارد افزود: بعد از برگزاری مانورهای آموزشی در ماه گذشته، تمرین شبانه این غواصان با هدف ارتقای توان عملیاتی و آمادگی هرچه بیشتر غواصان برای مقابله با حوادث احتمالی به خصوص جستجو در آب های مختلف و امدادرسانی به مردم برگزار شد.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قزوین ادامه داد: با توجه به حساسیت امدادرسانی و جستجو در آبهای مختلف، این تمرین به صورت شبانه و با حضور غواصان منتخب این سازمان در دریاچه سافاری پارک برگزار شد.

 موسی خانی با اعلام اینکه استان قزوین علیرغم اینکه یک استان ساحلی نیست اما همواره در سال های مختلف به دلیل وجود فضاهای مختلف آبی همچون سدهای خاکی و کانال های آبرسان کشاورزی با خطرات و حوادث غرق شدگی مختلفی روبرو بوده است، از عموم شهروندان خواست از مراجعه به این محل ها برای شنا و ورزشهای آبی جداً خودداری کنند تا شاهد حوادث تلخ و جبران‌ناپذیر چون غرق‌شدگی نباشیم.

وی در پایان افزود: تاسیس مدرسه غواصی به منظور تربیت غواصان مجرب به ویژه برای سازمان های آتش نشانی استان و همچنین دستگاههای امدادی در دستور کار قرار دارد.

 

تصاویر مرتبط