شنبه ۱۴۰۰/۰۲/۱۸

مهار کامل آتش سوزی شرکت مواد شوینده با تلاش آتش نشانان

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قزوین گفت: حریق شرکت مواد شوینده در شهرک لیا با تلاش آتش نشانان به طور کامل اطفا شد.

قدیر موسی خانی افزود: با حضور 60 آتش نشان در قالب 21 خودروی آتش نشانی حریق شرکت مواد شوینده در شهرک لیا با تلاش آتش نشانان به طور کامل اطفا شد.

وی افزود: ساعت 11:30 دقیقه در تماس با مرکز فرماندهی سازمان آتش نشانی از وقوع حریق در یکی از سوله های شرکت تاژ خبر داده شد که بلافاصله مأموران آتش نشانی شهرک صنعتی لیا و شهر قزوین به محض دریافت پیام رویداد آتش سوزی به محل حادثه اعزام شدند و با توجه به شدت حادثه و احتمال سرایت شعله ها به سوله ها و مخازن مواد شیمیایی و شرکت های اطراف بلافاصله نیروهای پشتیبان از شهرهای الوند، البرز، محمدیه و بوئین زهرا نیز در سریع‌ترین زمان ممکن به محل حادثه رسیدند.

وی گفت: با توجه به وجود مواد سمی و شیمیایی و وقوع انفجارهای پیاپی در این عملیات ،چهار تن از آتش نشانان دچار سوختگی  و مصدومیت جزیی شدند و حریق در ساعت 13:30 اطفا و در ساعت 14:20 دقیقه به صورت کامل مهار شد.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قزوین توضیح داد: به محض وقوع حادثه کلیه نیروهای شرکت از محل خطر تخلیه شدند  و خوشبختانه این حادثه هیچ گونه تلفات جانی را به همراه نداشته است.

این مسئول ادامه داد: در این حادثه یک سوله از مجموعه شرکت تولیدی مواد شوینده دچار آتش سوزی و تخریب شده است.

موسی خانی با اشاره به اینکه علاوه بر آتش نشانان، نیروهایی از هلال احمر،اورژانس،نیروی انتظامی،راهور ،بسیج و ماشین آلات اداره راه و ترابری در محل حریق حضور داشتند افزود: علت و میزان خسارت وارده در دست بررسی است.

تصاویر مرتبط