دوشنبه ۱۴۰۰/۰۱/۳۰

نجات 670 نفر توسط آتش‌نشانان قزوینی در سال گذشته

آتش‌نشانان قزوینی سال گذشته در سه هزار و 701 فقره عملیات امدادی و مهار آتش شرکت کردند و موفق به نجات 670 نفر شدند.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قزوین اظهار کرد: از مجموع عملیات‌های انجام شده دو هزار و164 مورد مربوط به مهار آتش و یک هزار و 547 مورد مربوط به امداد و نجات بوده است.

قدیر موسی خانی افزود‌: عمده عملیات مهار آتش شامل 229 مورد آتش‌سوزی منازل مسکونی، 145 مورد آتش‌سوزی وسایل نقلیه، 75 مورد آتش‌سوزی مراکز تجاری، 15 مورد آتش‌سوزی مراکز صنعتی و کارخانجات تولیدی، 17 مورد آتش‌سوزی انباری و 229 مورد آتش‌سوزی ضایعات بوده است.

وی ادامه داد: در بخش امداد و نجات نیز بیشترین آمار مربوط به محبوس شدن در منزل با 264مورد، محبوس شدن در آسانسور 189 مورد، تصادفات جاده‌ای 67 مورد‌، واژگونی خودرو 81 مورد، گیرکردن اجسام 57 مورد، ریزش چاه 16 مورد و سقوط در چاه 16 مورد بوده است.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قزوین اضافه کرد: در حوادث یاد شده 332 نفر مصدوم و متاسفانه 44 نفر فوت کردند.

وی تصریح کرد: همچنین یک هزارو 75 عملیات مهار آتش‌سوزی در باغات،مزارع و علف های هرز در سال گذشته توسط آتش‌نشانان انجام شده است.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قزوین افزود: پیش بینی می شود امسال با توجه به کاهش بارندگی نسبت به سالهای گذشته، آتش سوزی باغات و مزارع  زودتر از سالهای قبل آغاز شود که با توجه به شمار بالای حریق در باغات و مزارع،از شهروندان و کشاورزان انتظار می رود همکاری لازم درخصوص پیشگیری از این نوع آتش سوزی ها را داشته باشند.

موسی خانی با بیان اینکه همه باغداران و اصنافی که در مجاورت مراتع و زمین های غیر محصور استقرار دارند به منظور جلوگیری از سرایت آتش سوزی های احتمالی و بروز خسارات مالی، نسبت به علف زنی و ایجاد مانع در مرز بین باغات و اطراف محل کسب خود اقدام کنند، ادامه داد: برخی از کشاورزان و باغداران برای از بین بردن علف های هرز، اقدام به سوزاندن شاخه های هرس شده، آنها را آتش میزنند که همین موضوع سبب گسترش آتش در دل طبیعت می شود.

تصاویر مرتبط