یکشنبه ۱۳۹۹/۱۲/۲۴

آماده باش ۱۶۰ آتش نشان قزوینی در چهارشنبه آخر سال

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قزوین گفت:: در چهار شنبه آخر سال ، ۱۶۰ نیروی آتش نشانی برای امدادرسانی در حوادث احتمالی چهارشنبه آخر سال آماده باش به سر می‌برند،

موسی خانی ادامه داد: تلاش شده تا مردم را از خطرات احتمالی استفاده از مواد محترقه آگاه سازیم و بنر های هشدار دهنده در پیکسل های تبلیغاتی اتوبوس ها تاکسی ها و در کنار آن نیز برای اولین بار نسبت به نصب بنر و پوستر در تمامی ورودی های مجتمع های بزرگ مسکونی تجاری با مشارکت سازمانهای فرهنگی ورزشی، زیباسازی و اداره ارتباطات شهرداری اقدام شده است.

موسی‌خانی افزود: با توجه به شرایط موجود در جامعه و همه گیر شدن ویروس کرونا از کلیه شهروندان انتظار می رود که با عدم تجمع در برگزاری مراسمات مانع گسترش و انتقال ویروس کرونا در بین خانواده‌ها شود و میتوانیم کادر درمانی را نیز کمک کنیم.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قزوین ادامه داد:  علاوه بر خودروهای سازمان آتش‌نشانی ۱۰ خودروی نیسان (از اجرائیات ) شهرداری نیز در سه شنبه پایان سال مورد استفاده قرار می گیرد تا با تجهیزات اطفایی در نقاط مختلف شهر مستقر شود

 موسی خانی در خصوص اقدامات دیگر این سازمان در آستانه تعطیلات پایان سال گفت: با توجه به تردد بیشتر شهروندان و خودروها در مرکز شهر و مراکز خرید، خودروهای آتش نشانی در ساعات پرتردد در این مراکز مستقر می‌شوند تا در صورت بروز حادثه در کمترین زمان و به دور از ترافیک بتوانم به حادثه‌دیدگان امدادرسانی کنند.

وی خاطرنشان كرد: ترقه و ديگر مواد محترقه به صورت تركيبي مورد استفاده قرار مي گيرد و اين مواد احتمال دارد در اثر جابجايي ضربه و حرارت منفجر شود، برهمين اساس نگهداري اين مواد در مكان ها و ظروف غير استاندارد نا ايمن است.

وي افزود: شهروندان ازآتش زدن بوته و هيزم بايد در معابر شهری و کوچه و خیابان به طور جدی خودداری کنند. که باعث آسیب به آسفالت و تاسیسات شهری می شود.  توجه داشته باشند زمين محل مسطح و در صورت امكان روي زمين خاكي يا سطح بتوني انجام شود واز افروختن آتش در گذرگاه از افروختن آتش در  اماكن همجوار پست برق يا ايستگاه هاي كاهش فشار گاز و توقفگاههاي عمومي، نزديك خودروها، جايگاههاي پمپ بنزين و فضاهاي سبز به شدت پرهيز كنند.

اين مسئول اضافه كرد: در صورت ایجاد آتش شهروندان در نزديك محل ايجاد آتش، آب و خاموش كننده هاي دستي آماده كنند و پس از خاموش شدن بوته ها و ساير مواد محترقه، خاكستر باقيمانده را با آب كاملا خاموش و سپس محل را ترك كنند.

موسی خانی افزود: درصورت بروز هرگونه آتش سوزي و حادثه ديگري در صورت گسترده بودن حريق، افراد مسن و كودكان را از محل حادثه به محل امن انتقال دهند و ضمن حفظ خونسردي، آدرس دقيق محل حادثه را به شماره تلفن 125 سازمان آتش نشاني و خدمات ايمني شهرداري قزوين اطلاع داده و هنگام حضور آتش نشانان در مكان حادثه، نهايت همكاري را با آنان داشته باشند.

وی ابراز امیدواری کرد:با رعایت نکات ایمنی، تمامی شهروندان در صحت و سلامت با استقبال سال نو بروند.

تصاویر مرتبط