شنبه ۱۳۹۹/۱۲/۱۶

برگزاری مانور آموزشی ـ عملیاتی امداد و مقابله با نشت مواد شیمیایی

سرپرست معاونت عملیات سازمان آتش‌نشانی شهرداری قزوین از برگزاری مانور آموزشی ـ عملیاتی امداد و مقابله با نشت مواد شیمیایی خبر داد.

اباذر اسفندیاری، سرپرست عملیات سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قزوین با اعلام این خبر گفت: مانور آموزشی ـ عملیاتی امداد و مقابله با نشت مواد شیمیایی خطرناک در شرکت فارکو شیمی واقع د شهر صنعتی لیا برگزار شد.

اسفندیاری افزود: این مانور با هدف افزایش توانایی و مهارت عملیاتی نیروهای آتش نشانی، همکاری تیمی بین آتش نشانان ،ارتقای سطح مدیریت فرماندهی، و باز آموزی نحوه کنترل، مقابله و رفع آلودگی ناشی از نشت مواد شیمیایی ،هماهنگی بیشتر ارگانهای مختلف امدادی، و تست ابزار و تجهیزات درخصوص مواد شیمیایی برگزار شد.

وی در ادامه گفت: طبق سناریو برنامه ریزی شده ، در حین جابجایی مواد شیمیایی یکی از ظروف به علت بی احتیاطی  یکی از کارگران بر زمین افتاده و دچار نشتی شد که با مصدومیت کارگر مذکور و با تماس با سامانه 125 ،نیروهای آتش نشانی با مجهز شدن به تجهیزات حفاظت فردی و البسه مخصوص مواد شیمیایی خود را به محل رساندند و پس از ارزیابی،نوارکشی،ایمن سازی کامل محل حادثه و منطقه عملیاتی با استفاده از تجهیزات ویژه حوادث مواد شیمیایی نسبت به تخلیه اضطراری و انتقال مصدوم به منطقه امن و تحویل به عوامل اورژانس اقدام کردند.

گفتنی است این مانور با همکاری شرکت فارکو شیمی برگزار شد

تصاویر مرتبط