چهارشنبه ۱۳۹۹/۱۱/۰۸

241عملیات آتش‌نشانی قزوین در آخرین دی ماه قرن

آتش‌نشانان قزوینی دی ماه امسال در 241 عملیات امداد و نجات و اطفای حریق حضور داشته‌اند.

موسی خانی رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قزوین گفت: از مجموع عملیات های انجام شده،98 مورد مربوط به اطفای حریق و 143 مورد آن در بحث امداد و نجات بوده است.

وی افزود: محبوس شدن افراد در آسانسور و منازل، حریق منزل مسکونی، حریق و واژگونی خودرو و تصادفات جاده ای بیشترین تعداد اعزام نیروهای ایستگاه‌های 8 گانه این سازمان را در اولین ماه زمستان به خود اختصاص داده‌اند.

موسی خانی بیان کرد: در مجموع عملیات‌های انجام شده، تعداد 74 نفر توسط آتش‌نشانان نجات یافته‌اند .

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قزوین با اعلام افزایش میزان حوادث مربوط به گاز گفت: به استناد آمارهای موجود ضمن هشدار نسبت به افزایش افزایش حوادث و فوت و مسمومیت با گاز منواکسیدکربن در نیمه دوم سال بر رعایت نکات ایمنی در نصب و به کارگیری وسایل گرمایشی در فصل زمستان تأکید و به شهروندان توصیه می شود در این فصول در استفاده از وسایل گرمازا که عمدتاً به سیستم گاز شهری متصل اند، نهایت دقت را داشته باشند. هموطنان ضمن استفاده بهینه از وسایل گرمازا، به توصیه های ایمنی در خصوص سالم بودن و استفاده صحیح از وسایل گرمایشی و بررسی مسیر خروجی گاز منواکسید کربن از دودکش این وسایل توجه کنند.

وی با بیان اینکه هر وسیله گازسوز باید به یک شیر مستقل وصل شود، افزود: استفاده از یک شیر و گرفتن انشعاب از آن برای چند وسیله گازسوز غیراستاندارد و ممنوع است.مرادی با تاکید بر اینکه شیرهایی که مورد استفاده نیست باید با درپوش مسدود شود، گفت: هر وسیله گازسوز نظیر بخاری و آبگرمکن نیازمند دودکشی مستقل با کلاهک H شکل است.

تصاویر مرتبط