پنجشنبه ۱۳۹۹/۱۰/۱۱

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قزوین:

رعایت تمامی استانداردهای ایمنی برای اماکن عمومی و ساختمانهای بلند مرتبه الزامی است

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قزوین بر لزوم رعایت استانداردهای ایمنی برای اماکن عمومی و ساختمانهای بلند مرتبه در شهر قزوین تاکید کرد.

موسی خانی در بازدید از  روند اجرایی و نحوه رعایت دستورالعمل های ایمنی و آتش نشانی در پروژه ساختمانی بلند مرتبه  اتاق بازرگانی استان و بررسی تمهیدات انجام شده پروژه مذکور افزود: باید در فرآیند صدور پروانه، ساخت و بهره برداری  ساختمان‌های بلند مرتبه تمامی استانداردهای ایمنی را از جمله مباحث مقررات ملی ساختمان رعایت شود.

این استانداردها شامل موضوعات مختلف ایمنی از جمله مباحث پیشگیری و مقابله با آتش سوزی در ساختمان ها است در حقیقت در ساختمانهای بلند مرتبه علاوه بر الزام رعایت استانداردهای ایمنی باید تجهیزات و سیستم های اعلام و اطفای حریق نیز نصب شود.

در این بازدید که به اتفاق سرپرست و کارشناسان معاونت شهر سازی و پیشگیری سازمان آتش نشانی انجام شد،موسی خانی ادامه داد: برخی ساختمانهای بلند مرتبه در گذشته ساخته شده‌اندکه ممکن است همه استانداردهای ایمنی در آنها لحاظ نشده باشد بر همین اساس ‌کمیته‌ی فوق ضمن بازدید دوره ای از این اماکن، موارد ناایمنی را جهت رفع و ایمن سازی ابلاغ می کند.

وی ادامه داد: با توجه به اهمیت موضوع و طبق قانون، ساختمان های بلند مرتبه می بایست در مرحله صدور پروانه و پایانکار تائیدهای ایمنی را از آتش نشانی را اخذ کند.

تصاویر مرتبط