چهارشنبه ۱۳۹۹/۱۰/۰۳

نصب کپسول های آتش نشانی در بازار قزوین

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قزوین از نصب کپسول های آتش نشانی در راستای طرح ایمن سازی در بازار قزوین خبر داد.

موسی خانی با بیان اینکه بسیاری از مغازه های سطح بازار قزوین حتی از تجهیزات اولیه خاموش کردن آتش نیز برخوردار نیستند افزود: سازمان آتش نشانی نسبت به شناسایی نقاطی برای نصب کپسول های آتش نشانی اقدام کرد که مرحله اول اهدا کپسول های آتش نشانی با حضور سرهنگ درزی جانشین سپاه ناحیه امام حسن(ع)،مسئولین بسیج اصناف،شمسینی مدیر عامل سازمان میادین و ساماندهی مشاغل شهرداری و رئیس سازمان آتش نشانی انجام تا این کپسول ها در نقاط دسترس در بازار سنتی قزوین نصب شود.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قزوین ادامه داد: در فاز اول نسبت به تحویل تعداد 40 دستگاه کپسول خاموش کننده آب و گاز به مالکین مغازه های شناسایی شده در نقاط پرخطر بازار اقدام شد.

وی افزود: هرگونه حادثه طبیعی و غیرطبیعی به ویژه آتش سوزی در بازار سنتی قزوین که مکان استراتژیک تجاری،تاریخی ،فرهنگی و مذهبی بشمار می رود، می تواند ابعاد مختلفی به خود گرفته و خسارات جانی و مالی بسیاری را با خود به همراه داشته باشد.

موسی خانی با بیان اینکه در سال گذشته پنج فقره آتش سوزی در داخل بازار سنتی قزوین بوقوع پیوست که زمان وقوع بیشتر آنها شب بود،افزود: اگر این آتش سوزی ها در روز اتفاق می افتاد همکاران ما بدلیل چیدمان نادرست اجناس و تنگ بودن معابر،ترافیک و حضور شهروندان ،کار بسیار سختی برای مهار و خاموش کردن آتش داشتند.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قزوین با بیان اینکه در اواخر سال ۹۷ پس از بازدیدهای انجام شده از بازار سنتی قزوین دستورالعملی را در اختیار اصناف و کسبه این مکان برای پیشگیری از حوادثی نظیر آتش سوزی ارایه کردیم از جمله نحوه صحیح چیدمان کالاها و تهیه تجهیزات خاموش کننده آتش که تنها بخش کمی از کسبه در این خصوص همکاری داشتند.

وی با اشاره به ضرورت اصلاح و ایمن سازی سیستم برق رسانی بازار و ساماندهی سیم ها و اتصالات آن برای پیشگیری از حوادث احتمالی، اظهارکرد: فشار آب موجود در بازار سنتی قزوین نیز پایین بوده و جوابگوی شیرهای هیدرانت موجود در این مکان برای پاسخگویی به حوادث احتمالی نیست و در این خصوص دستگاه متولی باید نسبت به اصلاح و تقویت شبکه اقدام کند.

این مسئول با بیان اینکه بازار سنتی قزوین به یک ایستگاه آتش نشانی نیازمند است،افزود: در حال حاضر به جهت خدمات بهتر به مجموعه بازار سنتی ، یک ایستگاه موقت آتش نشانی در خیابان امام (ره) راه اندازی شده است.

تصاویر مرتبط