چهارشنبه ۱۳۹۹/۱۰/۰۳

مرگ خاموش پدر و پسر در خانه نیمه کاره ویلایی

پدر و پسری به علت گاز گرفتگی ناشی از روشن بودن موتور برق، جان خود را در ویلای نیمه کاره از دست دادند.

قدیر موسی خانی رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قزوین  افزود: ساعت 9 صبح روز چهارشنبه طی تماس با سامانه 125 از حادثه گازگرفتگی در ویلای نیمه کاره در شهرک ویلایی میانچال قزوین خبر داده شد که بلافاصله نیروهای اورژانس و آتش نشانان ایستگاه 4 به محل اعزام شدند..


وی گفت: بر اساس شواهد این افراد به خاطر عدم رعایت نكات ایمنی در استفاده از موتور برق و استنشاق منوكسیدكربن حاصل از بكارگیری موتور برق دچار خفگی شده و جان خود را از دست داده اند.

وی افزود: از موتور برق روشن برای تامین گرمایش ساختمان که تمام فضاهای ورود و خروج هوا در آن محصور شده بود،استفاده نموده بودند كه به تدریج بر اثر افزایش مونوكسیدكربن ناشی از آن دچار گازگرفتگی شدند.

وی نسبت به خطر گازگرفتگی به عموم مردم هشدار داد و از آنان خواست نسبت به علائمی مانند سردرد و گیجی، هشیار باشند.

موسی خانی گفت: منوكسیدكربن، گازی بی رنگ، بی بو و بدون طعم و غیر محرك است كه تماس طولانی با این گاز ، سردرد، گیجی و ضربان شدید شقیقه ها را همراه دارد.
وی با اشاره به سرمای هوا در بیشتر نقاط كشور و استفاده مردم از از وسایل گرما زا به ویژه گاز خانگی، خاطرنشان كرد: گاز منوكسیدكربن در اثر سوختن ناقص سوخت های فسیلی مانند نفت، گاز، بنزین، گازوئیل، دوداگزوز اتومبیل و ذغال چوب حاصل می شود.
وی، وزوزگوش و خواب آلودگی را از علائم گازگرفتگی عنوان كرد و گفت: همچنین فرد مسموم دچار تهوع و تپش قلب می شود.


رئیس سازمان آتش نشانی قزوین تاكید كرد: حضور در گاراژهای در بسته كه در آن اتومبیل با موتور روشن وجود دارد، خطر بروز مسمومیت با منوكسیدكربن را همراه دارد.همچنین هنگام استفاده از بخاری نفتی و گازی، جهت پیشگیری از مسمومیت با گاز منوكسیدكربن، لازم است از نصب صحیح و كاركرد مناسب دودكش ها مطمئن شد.


گفتنی است ماه گذشته نیز یک زوج قزوینی در بلوار آیت اله خامنه ای براثر گازگرفتگی جان خود را از دست دادند.

تصاویر مرتبط