شنبه ۱۳۹۹/۰۹/۰۱

حریق کارگاه چوب در مجموعه درودگران قزوین مهار شد

حریق کارگاه چوب درمجموعه اتحادیه درودگران قزوین واقع در بلوار ابوترابی با حضور بموقع آتش نشانان مهار شد.

موسی خانی رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قزوین گفت: ساعت 8 و13 دقیقه صبح امروز در تماس شهروندان با سامانه ۱۲۵ از وقوع این آتش‌سوزی خبر داده شد  که بلافاصله آتش نشانان ایستگاههای 1،3،7،4 و2 به محل حادثه اعرام شدند.

وی ادامه داد: در این حادثه یک کارگاه صنایع چوبی بدون حضور پرسنل و به علت نامعلومی دچار آتش‌سوزی شده بود که در پی آن دود و شعله‌های آتش در حال سرایت به سوله های اطراف و اتحادیه درودگران بعنوان انبار و مرکز پخش انواع چوب و ام دی اف بود و در صورت رسیدن شعله ها به سوله های اطراف با آتش سوزی گسترده و خسارات مالی و جانی روبرو می شدیم که اطلاع رسانی بموقع و حضور سریع آتش نشانان از این فاجعه جلوگیری کرد.

موسی خانی افزود: آتش‌نشانان با رعایت موارد ایمنی و پس از قطع جریان برق و گاز وارد کارگاه شده و نسبت به کنترل ، جلوگیری از گسترش و اطفای حریق اقدام کردند.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قزوین در ادامه گفت: آتش‌نشانان در حین اطفای حریق و مهار شعله‌های آتش اقدام به تخلیه دود از داخل کارگاه و ساختمان کرده و پس از ایمن‌سازی محل حادثه و ارائه موارد ایمنی به مالک کارگاه پس از یک ساعت تلاش نفسگیر به عملیات خود خاتمه دادند.

موسی خانی در پایان با اشاره به اینکه خوشبختانه این حادثه مصدومی در پی نداشت و علت این آتش‌سوزی توسط کارشناسان سازمان آتش‌نشانی قزوین در حال بررسی است اعلام کرد: محل فوق جزو اماکن پرخطر با ریسک بالای حریق می باشد که می بایست دستورالعمل های ایمن سازی سازمان در آن رعایت شود.

تصاویر مرتبط