دوشنبه ۱۳۹۹/۰۸/۰۵

در دیدار رییس سازمان آتش نشانی با مدیر کل انتقال خون قزوین مطرح شد:

آتش نشانان همواره حضور خوبی در طرح اهدای خون داشته اند

آتش نشانان همواره حضور خوبی در طرح اهدای خون داشته اند

موسی خانی رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قزوین در دیدار با دکتر مدرسی مدیرکل انتقال خون استان گفت: آتش نشانان به خاطر ماهیت شغلی خود نسبت به مسئولیت‌های اجتماعی، دغدغه مند هستندو اهدای خون هم به لحاظ نجات بخش بودن برای جان بیماران، یکی از آن کارهایی است که در اولویت‌های قرار دارد.

دکتر مدرسی مدیرکل انتقال خون استان نیز که برای اهدای کتاب آتشنشان خون بخش و تقدیر از آتش نشانانی که در طرح آتش نشان خون بخش شرکت کرده بودند در سازمان آتش نشانی حضور یافته بود ،گفت: آتش نشانان در سالهای گذشته حضور خوبی در طرح اهدای خون داشته اند وامیدواریم تعامل بیشتری با این قشر که از افتخارات و الگوهای جامعه بشمار می روند باشیم.

وی اظهار نمود: اهدای پلاسمای بهبودیافتگان کرونا یکی از فرآیندهایی است که با شیوع کرونا در انتقال خون قزوین و تاکستان در حال انجام است، برای این امر پلاسمای خون بهبودیافتگان کرونا را دریافت می‌کنیم و در اختیار مراکز درمانی قرار می‌دهیم و تا به امروز تزریق پلاسما در افزایش بهبودی افراد کرونایی تأثیر داشته است.

مدرسی ادامه داد: تا به امروز ۲۰۰ واحد پلاسما دریافت و ۱۴۰ واحد از آن را در مراکز درمانی توزیع کردیم. ۱۰۰ نفر از دریافت‌کنندگان پلاسما جزو مواردی بودند که بهبودی پیدا کردند و ۹۰ نفر از آنان ترخیص شدند.

تصاویر مرتبط