چهارشنبه ۱۳۹۹/۰۷/۱۶

رییس سازمان آتش‌نشانی شهرداری قزوین خبر داد:

راه‌اندازی نرم‌افزار آتش‌نشانی "فراد" در قزوین

برای اولین بار در کشور، نرم‌افزار آتش‌نشانی "فراد" با هدف تسهیل در امر امدادرسانی سازمان آتش‌نشانی راه‌‌اندازی شده است.

موسی‌خانی، رییس سازمان آتش‌نشانی شهرداری قزوین در صحن علنی شورای اسلامی شهر قزوین با بیان این خبر اظهار کرد: نرم‌افزار آتش‌نشانی فراد با در نظر گرفتن پارامتر‌های مهمی چون زمان، سرعت اطلاع‌رسانی و دسترسی سریع مرکز آتش‌نشانی به اطلاعات کامل محل حریق، این امکان را در اختیار پرسنل آتش‌نشانی قرار می‌دهد.

وی افزود: این موضوع باعث می‌شود که در هنگام تماس و اعلام حریق از سوی مخاطب تمام اطلاعات لازم در مورد مکان حادثه از قبیل آدرس دقیق، سریع‌ترین مسیر رسیدن به محل را دریافت کنند.

موسی‌خانی همچنین از تهیه و راه‌اندازی اپلیکیشن «ایمن بمانیم» خبر داد و گفت: ‌اپلیکیشن اندرویدی «ایمن بمانیم» در راستای آموزش شهروندی و ارتقای فرهنگ ایمنی و ارائه مطالب آموزشی تخصصی به آتش‌نشانان و ترویج آموزش مجازی تهیه و در کافه بازار بارگذاری شده است.

وی در ادامه به گزارش آمار عملکرد شش ماهه امسال آتش‌نشانی شهرداری قزوین اشاره کرد و گفت: در مدت مذکور 1480 مورد آتش‌سوزی، 777 مورد حادثه در شهر قزوین رخ داد که در این حوادث 330 مورد نجاتیافته و 179 مورد مصدوم توسط عوامل آتش‌نشانی شهرداری قزوین، عملیات امداد و نجات صورت گرفته است./

تصاویر مرتبط