سه‌شنبه ۱۳۹۹/۰۶/۱۸

ایمن سازی بازار، از اولویت برنامه های آتش نشانی قزوین

سرپرست سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قزوین از ادامه اجرای طرح ایمن سازی در بازار قزوین به عنوان یکی از اولویت های برنامه های این سازمان خبر داد.

موسی خانی افزود: هرگونه حادثه طبیعی و غیرطبیعی به ویژه آتش سوزی در بازار سنتی قزوین که مکان استراتژیک تجاری،تاریخی ،فرهنگی و مذهبی بشمار می رود، می تواند ابعاد مختلفی به خود گرفته و خسارات جانی و مالی بسیاری را با خود به همراه داشته باشد.

وی با بیان اینکه بسیاری از مغازه ها حتی از تجهیزات اولیه خاموش کردن آتش نیز برخوردار نیستند افزود: در اقدامی دیگر توسط سازمان آتش نشانی نسبت به شناسایی نقاطی برای نصب کپسول های آتش نشانی اقدام نموده که به زودی این کپسول ها در نقاط دسترس در بازار سنتی قزوین نصب خواهد شد.

موسی خانی با بیان اینکه در سال گذشته پنج فقره آتش سوزی در داخل بازار سنتی قزوین بوقوع پیوست که زمان وقوع بیشتر آنها شب بود،افزود: اگر این آتش سوزی ها در روز اتفاق می افتاد همکاران ما کار بسیار سختی برای مهار و خاموش کردن آتش داشتند.

سرپرست سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قزوین با بیان اینکه در اواخر سال ۹۷ پس از بازدیدهای انجام شده از بازار سنتی قزوین دستورالعملی را در اختیار اصناف و کسبه این مکان برای پیشگیری از حوادثی نظیر آتش سوزی ارایه کردیم از جمله نحوه صحیح چیدمان کالاها و تهیه تجهیزات خاموش کننده آتش که تنها بخش کمی از کسبه در این خصوص همکاری داشتند.

وی با اشاره به ضرورت اصلاح و ایمن سازی سیستم برق رسانی بازار و ساماندهی سیم ها و اتصالات آن برای پیشگیری از حوادث احتمالی، اظهارکرد: فشار آب موجود در بازار سنتی قزوین نیز پایین بوده و جوابگوی شیرهای هیدرانت موجود در این مکان برای پاسخگویی به حوادث احتمالی نیست و در این خصوص دستگاه متولی باید نسبت به اصلاح و تقویت شبکه اقدام کند.

این مسوول با بیان اینکه بازار سنتی قزوین به یک ایستگاه آتش نشانی نیازمند است،افزود: در حال حاضر به جهت خدمات بهتر به مجموعه بازار سنتی ، یک ایستگاه موقت آتش نشانی در خیابان امام (ره) راه اندازی شده است.

موسی خانی ادامه داد:با محوریت واحد پیشگیری و با حضور کلیه روسای ایستگاههای عملیاتی نقاط مختلف بازار در حال رصد دوباره هستند تا نقاط خطر پذیر بازار دوباره بررسی شود.

وی در پایان افزود: حل مشکل ایمن سازی بازار قزوین نیازمند همدلی بین دستگاههای متولی و کسبه است.

تصاویر مرتبط