پنجشنبه ۱۳۹۹/۰۳/۲۲

سرپرست سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قزوین:

48عملیات سازمان آتش نشانی در 24 ساعت

قدیر موسی خانی، سرپرست سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قزوین گفت: 48عملیات امداد و نجات و اطفای حریق در 24 ساعت گذشته توسط آتش‌نشانان انجام شده است.

به گزارش روابط عمومی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قزوین؛ موسی خانی افزود: از مجموع عملیات های انجام شده، 36 مورد آن مربوط به حریق علفزار،گندم زار و باغ بوده است.

سرپرست سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قزوین گفت: سال گذشته بیش از هزار مورد عملیات اطفای حریق مربوط به علف، علفزار، باغ و خرمن توسط آتش‌نشانان قزوینی در سطح شهر و باغ‌های سنتی برخی از نقاط استان انجام شده است.

موسی خانی در ادامه با اشاره به اينکه لازم است همه باغداران و اصنافي که در مجاورت مراتع و زمين‌هاي غير محصور استقرار دارند به منظور جلوگيري از سرايت آتش‌سوزی‌هاي احتمالي و بروز خسارات مالی، نسبت به علف‌زني و ايجاد مانع در مرز بين باغات و اطراف محل کسب خود اقدام کنند، ادامه داد: برخی از کشاورزان و باغداران برای از بین بردن علف‌های هرز اقدام به سوزاندن شاخه‌های هرس شده می کنند که همین موضوع سبب گسترش آتش در دل طبیعت مي‌شود

وی تاکید کرد:با توجه به فصل برداشت گندم ،احتمال وقوع آتش در گندم زارها شدت گرفته و لازم است  کشاورزان و مالکین نسبت به ایجاد راه و حریم امن درنقاط مختلف گندم زارها اقدام نمایند.

 

پایان پیام

تصاویر مرتبط