چهارشنبه ۱۳۹۹/۰۳/۲۱

سرپرست سازمان

38عملیات سازمان آتش نشانی در 24 ساعت

قدیر موسی خانی، سرپرست سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قزوین گفت: 38عملیات امداد و نجات و اطفای حریق در 24 ساعت گذشته توسط آتش‌نشانان انجام شده است.

به گزارش روابط عمومی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قزوین؛ موسی خانی افزود: از مجموع عملیات های انجام شده، 31 مورد آن مربوط به حریق علفزار،گندم زار و باغ بوده است.

وی افزود:متاسفانه در روزهای اخیر بیشتر توان همکاران بنده در سازمان معطوف به اطفای حریق علفهای هرز ،باغات و مزارع شده است و هر روز نیز در حال افزایش است.

سرپرست سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قزوین  با بیان اینکه گرم شدن هوا یکی از عوامل اینگونه آتش سوزی ها است، اظهار داشت: متاسفانه گزارش‌ها نشان داده که خطای انسانی دلیل عمده آتش‌سوزی ها بوده و به واسطه یک سهل انگاری ساده، فاجعه ای بزرگ ایجاد شده است.

وی ادامه داد:پرتاب ته سیگار در بوته و علفزار، ایجاد شعله، از بین بردن علف هرز به روش سوزاندن،آتش زدن ته‌مانده محصولات کشاورزی و رها کردن بطری‌های شیشه‌ای و قوطی های فلزی براق در طبیعت، از مهمترین عواملی هستند که به گسترش آتش در محیط زیست دامن می‌زند. حریق علفزار و محبوس شدن در منزل و آسانسور بیشترین آمار را به خود اختصاص داده که مأموران آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری نسبت به حضور و ایمن سازی این اماکن اقدام کرده‌ است.

موسی خانی با درخواست از عموم شهروندان با رعایت نکات ایمنی در هنگام حضور در طبیعت و باغات،به کشاورزان توصیه کرد:با شخم زدن اطراف باغات ،مزارع و گندم زار ضمن جلوگیری از وقوع حریق در مزارع خود ،از سرایت شعله های احتمالی به مزارع اطراف و ایجاد خسارت برای خود و دیگر شهروندان جلوگیری بعمل آورند.

وی افزود:در طولانی ترین عملیات نیز ساعت 2 و توسط نیروهای ایستگاههای 3-1-7 و 8 سازمان عملیات اطفای انبار ضایعات در جاده بویین زهرا و به مدت 4 ساعت انجام شد.

تصاویر مرتبط