یکشنبه ۱۳۹۹/۰۲/۱۴

22 مورد رفع آبگرفتگی شهر قزوین توسط نیروهای آتش نشانی

مجتبی منتظری، رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قزوین، از 22 مورد رفع آبگرفتگی توسط نیروهای این سازمان در بارندگی روز گذشته خبر داد.

به گزارش روابط عمومی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قزوین؛ منتظری افزود: به دنبال بارش شدید شب گذشته، نیروهای این سازمان در 22 مورد رفع آبگرفتگی، که بیشتر آن ها مربوط به منازل و مغازه در خیابان های حیدری، مجاهد و سعدی، بود حضور یافتند.

وی ادامه داد: در کنار رفع آبگرفتگی و امداد به مردم، آتش نشانان این سازمان در 24 ساعت گذشته در 8 عملیات مربوط به واژگونی خودرو، ریزش سقف، حریق خودرو، دودگرفتگی بانک و محبوس شدن در آسانسور نیز شرکت کردند.

رییس سازمان آتش‌نشانی قزوین با اشاره با بارش های بهاری، بازدید از چاه‌های منازل بافت فرسوده شهر را ضروری دانست و افزود: چاه‌ها در بافت فرسوده بستر مناسبی نداشته و زیرسازی نامناسب سبب می‌شود که خاک اطراف چاه با بارندگی به داخل چاه ریزش نموده و حادثه به بار آید.

منتظری ادامه داد: فرسودگی این زیرساخت‌ها و شکستن لوله‌ها، تخریب گلدانی چاه، نشست زمین و افکن چاه‌ها، بافت فرسوده شهری را تهدید می‌کند و ممکن است خسارات سنگین جانی و مالی به بار آورد.

وی ادامه داد: چاه ها باید هرچند وقت یکبار بازدید شود و عدم رسیدگی و تخلیه به موقع می تواند حاد ثه ساز شود.

رییس سازمان آتش‌نشانی قزوین تاکید کرد: بازدید از چاه‌های فاضلاب باید توسط افراد ذی‌صلاح و متخصص انجام شود و با توجه به بارندگی های اخیر، شهروندان باید هر چه سریع‌تر نسبت به بازدید از چاه‌های دفع فاضلاب منازل خود و در صورت نیاز ترمیم آن اقدام کنند.

منتظری تاکید کرد: با توجه به تحت پوشش بیمه قرار دادن منازل توسط شهرداری قزوین، شهروندانی که به دلیل حوادث و آبگرفتگی دچار خسارت می شوند، می توانند با مراجعه به شهرداری و انجام مراحل اداری و پس از بازدید کارشناسان شهرداری از محل حادثه دیده از مزایای این بیمه برای جبران خسارت استفاده نمایند.

پایان پیام.

تصاویر مرتبط