چهارشنبه ۱۳۹۹/۰۲/۰۳

منتظری خبر داد:

رعایت موارد بهداشتی در سازمان آتش نشانی قزوین

مجتبی منتظری، رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قزوین، گفت: تمام موارد بهداشتی در سازمان آتش نشانی قزوین رعایت می شود و سلامت آتش نشانان به طور مستمر مورد بررسی قرار می گیرد.

به گزارش روابط عمومی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قزوین؛ منتظری گفت:  با شیوع ویروس کرونا، تمهیدات لازم از طرف تمام ارگان‌ها و سازمان‌ها به ویژه مراکز بهداشتی کشور شروع شد تا بتوان از گسترش بیشتر آن جلوگیری کرد.

این مسئول خاطرنشان کرد: سازمان آتش نشانی نیز از همان آغاز، اقدامات لازم در خصوص مقابله با ویرچوس کرونا را در دستور کار اصلی خود قرار داد و با انجام اقدامات لازم از جمله آموزش پرسنل و ضدعفونی کردن مراکز و ایستگاه‌های خود تلاش کرد محیط ایمنی را برای کارکنان و آتش نشانان فراهم کند.

وی افزود: از آنجا که سازمان آتش نشانی یک سازمان خدماتی است و نیرو‌های آتش نشانی از ابتدای صبح به صورت شیفتی در ایستگاه‌ها حضور پیدا می‌کنند و تا ۲۴ ساعت در یک شیفت در کنار هم هستند، بنابراین باید تمامی موازین بهداشتی در نهایت دقت در این مراکز امدادی رعایت شود.

وی تاکید کرد: علاوه بر این، ماموریت‌های متنوعی نیز از قبیل امداد و نجات و اطفای آتش سوزی‌ها و مسائل ایمنی هم به پرسنل هر شیفت واگذار می‌شود که آنان با وسایل و تجهیزاتی که در اختیار دارند باید این ماموریت‌ها را به نحو مطلوبی انجام بدهند و این افراد را در معرض خطر و هم در معرض انتشار ویروس کرونا هستند.

منتظری ادامه داد: از آنجا که آلوده شدن نیروهای عملیاتی این سازمان، منجر به گسترش ان در شهر می شود،  کنترل سلامتی آتش نشانان با همکاری مرکز بهداشت در دستور کار قرار گرفت.

این مسئول یادآور شد: متاسفانه با توجه به حضور مستمر نیروهای سازمان در نقاط مختلف و انجام فعالیت های امدادی، چند تن از همکاران درگیر این بیماری شدند که خوشبختانه با طی شدن دوره درمان، همگی در حال حاضر سلامتی خود را بدست آورده و مشغول انجام وظیفه هستند.

منتظری ادامه داد: در مورد تهیه ملزومات و تجهیزات بهداشتی از همان روز‌های اول به مقدار کافی تجهیزات ضد عفونی و دست و ماسک و دستکش در ایستگاه‌ها توزیع کردیم.

 رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قزوین با بیان اینکه این سازمان جزو اولین نهادهایی در کشور بود که کار ضد عفونی و گند زدایی سطح شهر را برای پیشگیری از ویروس کرونا انجام داد و همچنان این وظیفه را انجام می دهد،افزود: طبق تقسیم بندی انجام شده توسط ستاد استانی،کار ضدعفونی و گند زدایی محوطه بیمارستان های سطح شهر قزوین،آسایشگاه سالمندان و بهشت فاطمه و اماکن عمومی و حساس در چارچوب پروتکل ابلاغی بطور مرتب توسط پرسنل این سازمان انجام می شود.  

پایان پیام.

تصاویر مرتبط