شنبه ۱۳۹۹/۰۱/۳۰

قائم مقام سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری خبر داد:

حریق منزل مسکونی در بلوار آیت اله خامنه ای قزوین

حریق منزل مسکونی در بلوار آیت اله خامنه ای قزوین با حضور به موقع آتش نشانان اطفاء شد.

قائم مقام سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قزوین گفت: ساعت 6 و 27 دقیقه صبح شنبه طی تماس با سامانه 125 از وقوع حریق منزل مسکونی در بلوار آیت اله خامنه ای خبر داده شد که بلافاصله آتش نشانان ایستگاههای 1،2 و3 به محل حادثه اعزام شدند.

موسی خانی اظهار داشت: با توجه به سطح بالای بار مصرفی برق ساختمان حریق از سیم کشی ساختمان آغاز و با وجود لوازم زیاد منزل  حریق و دود به سرعت در حال سرایت به سایر اتاق ها و طبقات دیگر بود که نسبت به اطفای حریق اقدام شد.

وی افزود:ساکنین ساختمان در حال استراحت بودند که با توجه به حرارت و دود شدید از وقوع حریق مطلع شدند که با کمک آتش نشانان خارج وخوشبختانه در سلامت کامل بسر می برند.

موسی خانی  با بیان اینکه با رعایت چند نکته در خصوص ایمنی لوازم خانگی می‌توانید از آتش‌سوزی برق پیشگیری کنید، افزود: لوازم خانگی زیادی را به یک پریز وصل نکنید –در چنین شرایطی سیم با بار اضافه رو‌به‌رو می‌شود و جرقه تولید می‌کند، بالاخص چنانچه مقادیری وسایل همچون کاغذ یا لباس در نزدیکی پریز نگه‌داری می‌شود. بدین خاطر که وسایل بزرگ پیوسته به برق متصل هستند به راحتی خطری که از جانب آن‌ها تهدید می‌شود به فراموشی سپرده می‌شود، ولی این لوازم خانگی نیز به اندازه وسایل کوچکی همچون توسترها یا بخاری‌ها خطر آتش‌سوزی می‌آفرینند. نباید اجازه داد وسایل بزرگی مثل ماشین لباسشویی یا ماشین ظرفشویی در طول شب یا وقتی در منزل حضور ندارید فعال باشند.

وی افزود: به شکل منظم همه پریزها را برای شناسایی گرمای بیش از حد، آثار سوختگی و صدای وزوز یا خردشدگی که نشان‌دهنده بروز قوس الکترونیکی است وارسی نمایید.

تصاویر مرتبط