یکشنبه ۱۳۹۰/۱۱/۰۹

شفيعي مدير عامل سازمان آتش نشاني قزوين خبر داد؛

آتش نشانان آمادگي مقابله با حوادث را تمرين کردند

آتش نشانان سازمان آتش نشاني قزوين با برگزاري سه مانور عملياتي ، آمادگي مقابله با حوادث را تمرين کردند.

مديرعامل سازمان آتش نشاني قزوين گفت : آتش نشانان اين سازمان به منظور افزايش توان عملياتي و سطح آمادگي در مقابله با حوادث احتمالي ، چگونگي اجراي عمليات خود را در قالب سه مانور نجات مصدوم از چاه ، آبکشي معابر و آتش سوزي در بازار سنتي تمرين کردند.

سيدعلي شفيعي افزود : در اين مانور ها آتش نشانان با بکارگيري تجهيزات ويژه حريق و امداد و نجات و اجراي عمليات با بهره گيري از تکنيک ها و تاکتيک هاي از پيش آموخته ، توان خود را به نمايش گذاشتند.

وي گفت : بخش اول اين مانور که مربوط به عمليات آب گشي معابر بود که در ميدان جانبازان قزوين به اجرا درآمد و طي آن آتش نشانان چگونگي استفاده صحيح از تجهيزات مختلف براي مهار آبگرفتگي سطح معابر را به صورت عملي تجربه کردند.

شفيعي افزود : بخش ديگري از عمليات تمريني آتش نشانان مربئط به امداد و نجات در حوادث چاه بود که در محوطه عمليات عمراني پل زيرگذر ميدان سرداران اجرا شد .

مدير عامل آتش نشاني قزوين گفت : در اين مانور آتش نشانان با استفاده از طناب هاي مختلف و ساير ابزار و تجهيزات امداد ونجات ، توان خود را براي نجات مصدومين حوادث چاه بکار بستند.

وي همچنين با اشاره به سومين بخش از مانور عملياتي سازمان آتش نشاني قزوين که در بازار سنتي شهر اجرا شد گفت : بازار به لحاظ اقتصادي ، اجتماعي و سياسي از اهميت و حساسيت ويژه اي برخوردار است ، از اين رو آتش نشانان بايد از امکانات ايمني و مسايل مربوط به اين گونه اماکن اطلاعات دقيقي داشته باشند تا هنگام بروز حوادث بتوانند عمليات خود را در کوتاهترين زمان و بهترين شکل ممکن انجام دهند.

شفيعي شناسايي راه هاي دسترسي به بخش هاي مختلف بازار ، شناسايي نقاط پر خطر و آشنايي با امکانات ايمني از جمله شيرهاي هيدرانت موجود در سطح بازار را از اقدامات اوليه براي اجراي مانور در اين منطقه برشمرد و گفت : آتش نشانان با استفاده از لوله هاي آبرساني ، دستگاه تنفسي ، دستگاه هاي تخليه دود و ... عمليات اطفاي حريق فرضي را با موفقيت اجرا کردند.

مديرعامل سازمان آتش نشاني قزوين در پايان اظهار داشت : با انجام مانورهاي عملياتي ، ضريب خطاها به حداقل مي رسد و تدابير لازم براي رفع نواقص احتمالي انديشيده خواهد شد.  

پايان پيام

تصاویر مرتبط