پنجشنبه ۱۳۹۰/۰۷/۲۱

شهردار قزوين:

انتخاب پيمانكاران براي اجراي پروژه هاي عمراني شهرداري كارشناسي شده است

در انتخاب پيمانكار پروزهاي شهرداري قزوين تلاش شده از پيمانكاران مجربي كه پروژه هاي بزرگ و مشابهي را در ساير شهر هاي كشور اجرا كرده اند و از توان مالي خوبي برخوردارند و سهام آنها متعلق به نهادهاي دولتي است استفاده شود.

به گزارش ايرنا، مهندس 'مسعود نصرتي' روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران افزود: در انتخاب پيمانكار تلاش شده از پيمانكاران مجربي كه پروژه هاي بزرگ و مشابهي را در ساير شهر هاي كشور اجرا كرده اند و از توان مالي خوبي برخوردارند و سهام آنها متعلق به نهادهاي دولتي است استفاده شود.
اين مسوول اظهار داشت: رعايت اصول كارشناسي در انتخاب پيمانكاران موجب شده است تا پيمانكاران توانمند و قوي وارد قزوين شوند و بر اساس حجم كار قادر به اجراي طرح هاي خوبي در شهر قزوين هستند.
وي خاطرنشان ساخت: براي پنج پروژه شهري از شركت سازندگي انصار با بيش از 20 سال سابقه كار در حوزه راهسازي، ابنيه، تونل و خطوط لوله گاز و آب كه تجهيزات مناسبي دارند، براي ساخت دو تقاطع غير هم سطح نادري و عمران و نيز شركت ملي ساختمان با 54 سال سابقه فعاليت براي ساخت تقاطع هم بستگي و برجهاي مسكوني حكم آباد و پونك قرارداد بسته شده كه در حال اجراست.
نصرتي، پيمانكار ديگر طرح هاي شهري را شركت دي با 53 سال تجربه كاري اعلام كرد و اظهار داشت: سهام اين شركت متعلق به بنياد مستضعفان و سهام شركت سرمايه گذاري آينه متعلق به بانك شهر است كه براي پروژه هاي تقاطع غير هم سطح مطهري يك و دو، سرداران، كوثر، برجهاي الهيه و بادامستان، هادي آباد و حاجي چروك مشاركت كرده اند كه پرداخت هاي اين طرحها به صورت نقدي و تامين زمين است.
شهردار قزوين گفت: احداث فرهنگسراي امام (ره) به شركت عمران حرم كه سهام آن متعلق به حرم مطهر امام خميني(ره) است سپرده شده كه حضور اين شركت در استان قزوين مي تواند ضمن انتقال تجربه كاري به مديران براي پيمانكاران قزوين هم كارگاه آموزشي باشد.
وي تاكيد كرد: در عقد قرارداد با پيمانكاران با قاطعيت و توجه به همه موارد قانوني عمل كرده ايم و اصل مهم براي شهرداري كيفيت، داشتن برنامه زمان بندي براي احداث و افتتاح است و در اين زمينه هيچ مسامحه و كوتاهي پذيرفته نمي شود.
شهردار قزوين گفت: خوشبختانه با افتتاح چند طرح عمراني بزرگ در شهر قزوين در ماه گذشته مردم تحقق طرحهاي بزرگ در شهر را باور كرده اند و اميدواريم ميزان مشاركت و همكاري شهروندان در اجراي طرح هاي آتي شهرداري بيشتر شود.
نصرتي گفت: ديگر زمان آزمون و خطا گذشته و فرصت اشتباه نداريم و با افزايش توقع مردم از مسوولان امروز بسياري از كارهاي بزرگ از نگاه مردم شدني است و توقع و حق مردم اين است كه كارهاي عمراني با سرعت و كيفيت بيشتري انجام شود.
اين مسوول، با اشاره به اجراي 200 طرح عمراني در مدت 14 تا 30 ماه در شهر قزوين خبر داد و افزود: بودجه امسال شهرداري قزوين سه هزار و 740 ميليارد ريال است كه دو هزار و 300 ميلياردريال آن براي اجراي طرح هاي عمراني اختصاص خواهد يافت.
شهردار قزوين اعلام كرد: در كنار اين بودجه تعريف شده در بخش سرمايه گذاري هم اقدامات خوبي انجام شده و با تشكيل حوزه سرمايه گذاري مركب از هفت نفر به رياست استاندار كه از دو سال پيش فعال شده با تدوين آيين نامه مشخص فعاليت را شروع كرده ايم كه ترغيب سرمايه گذاران به حضور در طرح هاي مهم شهري از جمله اهداف آن است.
وي ادامه داد: بودجه شهرداري بر اساس يك برنامه پنج ساله و آينده نگري مدون تعريف شده و با مشخص كردن پروژه هاي تحول گرا طرح قزوين به علاوه 20 هم در دستور جدي كار قرار گرفته است.
شهردار قزوين اظهار داشت: تمامي طرحها در محور 20 گانه تعريف شده تا شهر قزوين را به جايگاه مناسب تعيين شده برساند و محورهاي يك شهر تاريخي، فرهنگي، دانشگاهي و بازرگاني با جاذبه هاي گردشگري در برنامه چشم انداز توسعه ديده شده است.
شهردار قزوين آشنايي شهروندان با حقوق شهري و شهروندي را ضروري خواند و گفت: اگر مديران شهري و شهروندان با تعهدات دوسويه آشنا شده و به آن عمل كنند شاهد توسعه و آباداني شهر خواهيم بود.
وي اضافه كرد: براي آشنايي با حقوق شهروندي در ماه آينده كارگاه آموزشي و همايش هايي برگزار خواهيم كرد و با استفاده از خرد جمعي براي آباداني شهر از مردم كمك خواهيم گرفت.
نصرتي گفت: بعد از 11 كلان شهر كشور، قزوين اولين شهري است كه مشاور طرح جامع حمل و نقل و ترافيك تعيين كرده است و امروز قابليت تحليل و مدل سازي در فاز يك را دارد و از اين پس هر كاري با نظر اين مشاور انجام مي شود.
وي افزود: طرح جامع شهر قزوين كه بازنگري شده به عنوان چهارمين طرح جامع شهري است كه ملاك عمل به آن در ترافيك، طرح جامع و طرح تفضيلي است كه بايد تمامي شبكه هاي معابر طراحي شده و تقاطع هاي هم سطح و غيرهم سطح در آن اجرا شود.
شهردار قزوين گفت: سياست هاي طرح جامع شهر قزوين هنوز تكميل نشده و بايد جاذبه هاي تجاري، گردشگري، تفريحي در بافت مياني و شمالي شهر ايجاد شود و با آغاز عمليات اجرايي و آموزش شهروندي بسياري از مشكلات حل خواهد شد.
وي اعلام كرد: در سال جاري 35 پروژه شاخص شهري در شهر قزوين اجرا خواهد شد كه با اجراي آن تحولي اساسي در چهره شهر ايجاد مي شود.
شهردار قزوين، ساخت هتل و پارك را از ديگر طرح هاي در دست اجرا عنوان و اظهار كرد: پارك آفرينش با وسعت 80 هكتار در دست ساخت است كه در فاز اول 19 هكتار اجرايي مي شود.
اين مسوول، استفاده از منابع آبي شهر و كانال آبياري دشت قزوين را فرصتي مغتنم براي عمران و آباداني شهري دانست و يادآورشد: با همكاري و مشاركت شركت آب منطقه اي قزوين و استانداري توافق كرده ايم تا از آب كانال به صورت مستمر براي آيباري پارك ها استفاده كنيم كه با اجراي اين طرحها در سه تا پنج سال آينده زيبايي شهر قزوين دو چندان خواهد شد.

تصاویر مرتبط