10/16/2021

حریق در برج آسمان قزوین مهار شد

افسر کشیک آتش نشانی قزوین گفت: وقوع یک حادثه حریق در برج آسمان شهر قزوین با حضور به موقع نیروهای آتش نشانی مهار شد.

مرتضی روزبه در خصوص این حریق اظهار کرد: در ساعت 11 و 5 دقیقه روز جمعه از سوی نگهبانی برج آسمان وقوع یک فقره حریق در یکی از واحدهای مسکونی برج آسمان گزارش شد که بلافاصله سه دستگاه خودروی اطفای حریق و نردبان بلند مرتبه به محل حادثه اعزام شدند.

وی بیان کرد: خوشبختانه با سرعت عمل واحد تاسیسات برج آسمان اقدامات اولیه برای پیشگیری از گسترش حریق انجام شده بود و نیروهای آتش نشانی 3 دقیقه پس از حادثه در محل حاضر شدند و عملیات اطفای حریق انجام و تکمیل شد.

روزبه تصریح کرد: حریق از قسمت سیستم سرمایشی و گرمایشی واحد شروع شده بود و اتاق خواب دچار حریق جزیی شده بود که بلافاصله توسط ماموران آتش نشانی مهار شد.

روزبه بیان کرد: به دلیل دودگرفتگی یکی از ساکنان این واحد که مردی حدود 75 ساله بود دچار مشکل تنفسی شده بود که با حضور نیروهای اورژانس اقدامات درمانی هم صورت گرفت و مشکل خاصی مشاهده نشد و اقدامات درمانی در محل صورت گرفت.

وی گفت: اعزام خودروهای اطفای حریق از ایستگاههای شماره 2 و 7 آتش نشانی در قزوین صورت گرفت و به دلیل اطفای به موقع حریق که زیاد هم نبود به استفاده از نردبان بلند مرتبه نیازی پیدا نشد.

روزبه اضافه کرد: اطفای کامل حریق حدود دو دئقیقه و تهویه دود ناشی از حریق حدود 15 دقیقه به طول انجامید.

وی همچنین اظهارکرد: خوشبختانه برج آسمان امکانات اطفای حریق را داشت و قبل از سرایت آتش به سایر واحدها مهار شد و شیر آب ویژه آتش نشانی ساختمان نیز مناسب بود که اگر این امکانات در سایر برجها و ساختمانها نیز پیش بینی شده باشد می تواند خسارات ناشی از حوادث آتش سوزی را به نحو زیادی کاهش دهد.

روزبه از شهروندان خواست در رعایت نکات ایمنی در استفاده از اجاق گاز، تاسیسات حرارتی و سرمایشی دقت لازم را داشته باشند و در صورت بروز هر گونه حادثه ضمن حفظ خونسردی خود با شماره تلفن 125 تماس بگیرند.

related images