7/26/2021

افزایش سه برابری حوادث آسانسور در قزوین

رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قزوین گفت:تاکنون ۲۶۲ مورد حادثه حبس شدن در آسانسور گزارش شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد سه برابری داشته است.

قدیر موسی خانی افزود: با آغاز فصل تابستان و شروع قطعی برق، محبوس شدن در آسانسور در صدر حوادث این سازمان قرار گرفته است که قطعی مداوم برق، تعداد مأموریت‌های آتش‌نشانی را برای نجات شهروندان محبوس شده در آسانسور از پنج مأموریت در روزهای عادی به بیش از ۲۰ مأموریت افزایش داده است و در زمان اوج قطعی برق روزانه ۲۵ مورد محبوس شدن در آسانسور را شاهد بودیم که هم اکنون به ۶ مورد در روز رسیده است. 
وی افزود: خوشبختانه افراد محبوس شده در آسانسور به دلیل قطعی برق یا مشکلات فنی توسط آتش‌نشانان نجات یافتند و این حوادث فوتی یا مصدوم نداشته است.
این مسوول با بیان اینکه هوا به اندازه کافی در فضای آسانسورها وجود دارد و افراد محبوس شده هیچ گونه نگرانی از این بابت نداشته باشند، تصریح کرد: عموم مردم بر این باورند که محبوس شدن در آسانسور با تمام شدن اکسیژن همراه است در حالی که دیواره‌های اطراف آسانسور طوری تعبیه شده‌ که هوا می‌تواند جریان داشته باشد.
رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قزوین افزود: با توجه به اینکه اکثر آسانسورهای موجود و ساختمان های بلند مرتبه فاقد سیستم برق اضطراری هستند، از شهروندان تقاضا می شود در صورت بروز چنین حوادثی و محبوس شدن در آسانسور ضمن حفظ خونسردی با به صدا درآوردن زنگ خطر آسانسور با شماره ۱۲۵ تماس حاصل کنند.
موسی خانی تاکید کرد:ایمنی در آسانسورها یک اجبار است و تمامی آسانسورها می بایست به صورت دوره ای توسط افراد متخصص و ذیصلاح سرویس و نگهداری شوند و تأییدیه ایمنی را دریافت کنند، تا شاهد کاهش حوادث آسانسور در شهر باشیم
.

related images