10/15/2020

شهردار قزوین از نخستین کتاب راهنمای ایمنی ویژه روشندلان رونمایی کرد

شهردار قزوین از نخستین کتاب راهنمای ایمنی ویژه روشندلان در کشور که به همت سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قزوین تنظیم شده، رونمایی کرد.

به گزارش اداره ارتباطات و امور بین الملل شهرداری قزوین؛ سیاوش طاهرخانی شهردار قزوین، در مراسمی که به مناسب روز جهانی عصای سفید برگزار شد، با اشاره به اقدامات انجام شده در زمینه مناسب‌سازی معابر شهری، مناسب‌سازی ساختمان‌ها و معابر شهری ویژه سالمندان، روشندلان و افراد کم‌توان جسمی-حرکتی را از اولویت‌های شهرداری قزوین دانست و تاکید کرد «در این زمینه اقدامات جدی صورت گرفته است.»

او در ادامه تصریح کرد: کنترل و اعمال ضوابط مناسب‌سازی در نقشه‌های ساختمانی، ابلاغ مصوبات در مورد معلولین و بازدید از پروژه‌های سطح شهر  به جهت ارزیابی برنامه‌های مناسب‌سازی از جمله اقدامات شهرداری قزوین در این زمینه محسوب می‌شود.

طاهرخانی فرهنگ‌سازی عمومی در راستای تبیین احترام به حقوق معلولان در جامعه را امری ضروری خواند که در اولویت برنامه‌های شهرداری قزوین قرار دارد و با بیان اینکه پیاده روسازی مناسب با شرایط نابینایان و افراد معلول در مناطق سه‌گانه شهرداری در دستور کار است، توضیح داد:

۵۰ درصد از معابر منطقه یک شهرداری قزوین به مساحت بیش از ۶۶۴۰۰ مترمربع مناسب سازی شدند که ۳۰ میلیارد ریال اعتبار به این موضوع اختصاص یافت. به همت همکاران منطقه دو شهرداری ۸۰ درصد از معابر این منطقه با اعتبار بیش از ۷۵ میلیارد ریال ویژه معلولین مناسب‌سازی صورت گرفت.

طاهرخانی به اختصاص ۶۰ میلیارد ریال اعتبار ویژه معابر منطقه سه شهرداری اشاره کرد و با بایان اینکه «بیش از ۶۰ درصد معابر منطقه سه شهرداری قزوین مناسب‌سازی شدند»، از احداث پارک ۲.۵ هکتاری ویژه معلولین در منطقه سه به عنوان یکی از مهمترین پروژه‌ها در این زمینه خبر داد.

شهردار قزوین در ادامه ابراز امیدواری کرد که او و همکارانش در مجموعه شهرداری بتوانند کارهای مفیدی در زمینه مناسب سازی شهر برای معمولان انجام دهند.

وی تصریح کرد: خوشبختانه تا به امروز قزوین از شهرهای موفق در این زمینه بوده اما معتقدیم باید توجه بیشتری به این موضوع شود و در همین راستا از نابینایان و معلولین درخواست داریم‌ کاستی‌ها و مشکلات را مطرح کنند تا معلولین نیز از حقوق یکسان با سایر شهروندان برخوردار شوند.

related images