5/19/2022

به همت سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قزوین صورت گرفت؛

برگزاری کارگاه آموزشی ایمنی در ابنیه تاریخی با رویکرد اطفای حریق

کارگاه آموزشی ایمنی در ابنیه تاریخی با رویکرد اطفای حریق به همت سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قزوین برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قزوین؛ کارگاه آموزشی ایمنی در ابنیه تاریخی با رویکرد اطفای حریق به همت سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قزوین، اداره‌کل میراث فرهنگی استان و سازمان نوسازی و بهسازی شهر قزوین و همکاری سازمان آتش‌نشانی شهرداری تهران برگزار شد.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قزوین در این خصوص اظهار کرد: این کارگاه آموزشی ایمنی در ابنیه تاریخی با رویکرد اطفای حریق با حضور 100 شرکت‌کننده از اداره‌کل میراث فرهنگی، آتش‌نشانی قزوین، آتش‌نشانی شهرهای مختلف استان و کارشناسان سازمان نوسازی شهرداری و با تدریس طهرانچی دبير كارگروه ايمنی ميراث فرهنگی سازمان آتش‌نشانی تهران و احسانی مسئول واحد HSE آتش‌نشانی تهران برگزار شد.

او افزود: آشنايی با مفاهيم پايه‌ای بنا و بافت‌های تاريخی و راهبردهای پيشگيرانه از حريق و حوادث در بنا و بافت های فرهنگی-تاريخی علی‌الخصوص موزه‌ها، كاخ‌موزه‌ها، ارزیابی در حریق موزه‌ها و بناهای تاریخی و مدیریت و فرماندهی در حریق موزه‌ها و بناهای تاریخی از مباحث آموزشی این کارگاه بود.

موسی خانی در پایان تاکید کرد: این کارگاه در راستای اقدامات مشترک دستگاه‌های مرتبط در بحث ایمنی بناهای تاریخی و به خصوص بازار قزوین برگزار شد که برنامه‌های مشترک دیگری نیز برنامه‌ریزی شده که در حال اجرا است.

پایان پیام