یکشنبه ۱۴۰۰/۰۴/۲۰

بیش از یکهزار و110 عملیات آتش نشانی قزوین در 110 روز نخست سال

بیش از یکهزار و100 عملیات توسط آتش نشانان سازمان آتش نشانی قزوین در 110 روزه نخست سال انجام شده است.

داریوش مرادی مسئول روابط عمومی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قزوین گفت:از مجموع عملیاتهای انجام شده ، 500 مورد مربوط به اطفای حریق و 619 مورد مربوط به امداد و نجات بوده است.

مرادی با اشاره به افزایش میزان حوادث مربوط به آسانسور گفت: با توجه به احداث ساختمان های بلند و روند افزایش تعداد آسانسورها،بدون شک حوادث نوع آسانسور نیز افزایش یافته و جزو بیشترین عملیات های سازمان های آتش نشانی قرار گرفته است.

وی افزود:عموم مردم بر این باور هستند که محبوس شدن در آسانسور با تمام شدن اکسیژن همراه است، افزود: این باور غلطی است و در بازه زمانی کوتاه مدت اکسیژن داخل کابین از بین نمی‌رود، زیرا دیواره‌های اطراف آسانسور طوری تعبیه شده‌اند که هوا می‌تواند جریان داشته باشد.

مرادی با بیان اینکه توصیه می‌شود افراد سالمند و کودکان به تنهایی از آسانسور استفاده نکنند، ادامه داد: برخی از کودکان در هنگام ورود به آسانسور فرمان‌های مختلفی را به کلیدهای آسانسور می‌دهند که این امر می‌تواند حادثه ساز باشد.

مسئول روابط عمومی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری  قزوین  با تاکید بر اینکه شهروندان باید از انجام هر گونه اقدام خودسرانه برای خارج کردن افراد محبوس در آسانسور خودداری کنند، گفت: چنانچه در شرایط اضطراری شخصی در این زمینه دست به اقدام زد باید در گام اول نسبت به قطع برق آسانسور و خارج کردن آن از مدار اقدام کند که البته این امر تخصصی است.

وی تاکید کرد: با توجه به شرایط موجود کمبود و قطع برق تا حتی المقدور از آسانسور استفاده نشود و بهتر است در هنگام وقوع آتش سوزی، بعد از زلزله و یا زمانی که نقص فنی کوچکی در آسانسور مشاهده شد، اصلا از آسانسور استفاده نکنید

تصاویر مرتبط