شنبه ۱۴۰۱/۰۵/۲۹

برگزاری دوره آموزش عمومی آتش نشان داوطلب ویژه بانوان قزوینی

علیرضا رحمانی مسئول آموزش سازمان آتش نشانی از برگزاری یک دوره دو روزه آموزش عمومی آتش نشان داوطلب ویژه بانوان قزوینی خبر داد.

به گزارش روابط عمومی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قزوین، علیرضا رحمانی اظهار کرد: دوره آموزش عمومی آتش نشان داوطلب از 26 لغایت 27 مرداد ماه ۱۴۰۱ در محل ایستگاه شهید بابایی سازمان آتش نشانی قزوین برگزار شد.

وی افزود: این دوره های آموزشی با هدف ترویج سطح ایمنی، آشنایی با انواع آتش سوزی و روش های اطفاء حریق برای شهروندان به صورت مستمر برگزار می شود.

مسئول آموزش سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قزوین خاطرنشان کرد: این دوره نیز با اهداف فوق با حضور تعدادی از شهروندان بانوی قزوینی به صورت نیمه وقت با سرفصل های تئوری حریق و خاموش کننده های دستی زیر نظر اساتید و مربیان حوزه آموزش و پیشگیری سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری در زمین برگزار شد.

رحمانی تصریح کرد: در این دوره آموزشی که از تاریخ ۲۶ مرداد به مدت دو روز ادامه داشت تعداد ۲۵ نفر از شهروندان بانوی قزوینی دوره عمومی ایمنی و آتش نشانی را در این مدت فرا گرفتند و در پایان گواهینامه پایان دوره بین شهروندان اعطاء شد.

وی گفت:  تاکنون آموزش های متعدد و مستمر دوره های آموزش های  مقدماتی، عمومی، نیمه تخصصی، تخصصی و حرفه‌ای برای شهروندان به عنوان آتش نشان داوطلب برگزار شده است.

مسئول آموزش سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قزوین گفت: در صورت نیاز به هنگام بحران می توان از آتش نشان داوطلب در موضوع ایمنی و آتش نشانی کمک گرفت شهروندان با آموزش و ارتقای سطح فرهنگ و ایمنی، در صورت بروز هرگونه حادثه ی آتش سوزی با داشتن اطلاعات لازم در لحظات اولیه آتش سوزی اقدامات اولیه آتش سوزی اقدامات اولیه موثری را خواهند داشت و از بروز خسارات بیشتر نیز جلوگیری می شود.

تصاویر مرتبط