توحید صمدی
مدیر روابط عمومی وسخنگوی سازمان آتش نشانی وخدمات ایمنی شهرداری قزوین
- اداره واحد روابط عمومي و كنترل و نظارت بر انجام وظايف محوله به افراد ذيربط.
- اتخاذ تصميم در ارتباط با برنامه ها و وظايف روابط عمومي.
- اخذ گزارشات و فعاليت ها در كليه قسمت ها جهت ارائه به مقام مافوق.
- شركت در سمينارها و همايش هاي برون سازماني (داخل كشور-خارج از كشور) به منظور كسب آخرين اخبار و اطلاعات در ارتباط با مسائل ايمني و آتش نشاني و انعكاس آن به مسئولين ذيربط سازمان.
- تهيه دستورالعملها و بخشنامه ها به واحدهاي مربوطه.
- توبيخ و تشويق كاركنان.
- انجام ساير اموري كه در حدود مقررات از طرف مافوق ارجاع مي گردد.
- يافتن راهكارهاي مناسب و برنامه ريزي مشخص و مدون در راستاي اهداف پيش بيني شده سازمان جهت ارائه در مجامع عمومي.
- ارتباط مستمر و بهنگام با كليه نهادها، سازمانها و دواير دولتي بنا به ضرورت كاري و در حدود اختيارات تفويض شده جهت معرفي هر چه بهتر سازمان.
- طراحي ميزگرد هاي مختلف، سمينارها، جلسات پرسش و پاسخ، افكارسنجي در موضوعات مختلف مرتبط با زمينه هاي گسترش فرهنگ ايمني.
- رشد و ارتقاي پرسنل تحت نظر با فراهم نمودن محيط آموزشي مناسب براي آنها.
-
تهيه بولتن ها و نشريات داخلي اعم از نشريات ادواري و نشريات موعدي (نشريات ادواري مثل هفته نامه، ماهنامه، دوماهنامه و نشريات موعدي مثل كتاب، بروشور، كاتالوگ، جزوه تخصيصي، تراكت و…
-
پاسخگويي شفاهي و كتبي به سئوالات كليه مراجعين و راهنمايي ارباب رجوع.
-
مشاركت در غم و شادي كاركنان مثل نصب پلاكارد، ارسال كارتهاي يادبود و هديه براي تولد، پيام تبريك براي موفقيت كاركنان، تهيه لوح تقدير به مناسبت بازنشستگي كاركنان .
-
نصب اخبار و اطلاعيه ها و بخشنامه هاي مربوط به سازمان بر روي تابلوي اعلانات.
-
ترتيب دادن جلسات عمومي با شركت مديرعامل و كاركنان اداري با حضور مسئولين اداري براي حل مشكلات كارمندان و رسيدگي به آنان ، ارائه صحبت ها و نظريات و آگاهي بيشتر كاركنان از موقعيت موجود.
-
استفاده از بريده جرايد، جمع آوري آنها و تنظيم آن براي ارائه به مسئولين، راه اندازي آرشيو، اسناد و مدارك، كتب مناسب و مورد استفاده، نشريات، ضبط ويدئويي و امثال آنها.
-
فعاليت هاي سمعي و بصري كه اين فعاليت ها شامل توليد فيلم ، عكس، اسلايد، استفاده از ويدئو، كامپيوتر، اينترنت و غيره مي باشد. در اين مرحله از فعاليت هاي مختلف سازمان، رويدادها و مناسبتهاي خاص تصوير گرفته مي شود و نوار فيلم و عكس هاي آن آرشيو مي گردد. همچنين در بخش سمعي و بصري فيلم هايي با موضوعات مربوط به سازمان توليد مي شود كه اين فيلم ها معمولا براي پخش از تلويزيون ،توليد مجله ويدئويي و استفاده از آن براي نگهداري در آرشيو تهيه مي شوند. قابل ذكر است در صورت لزوم اين فيلم ها و اسلايد ها در مراسم و سمينارهاي داخلي به نمايش گذاشته مي شود .
-
سنجش افكار عمومي، يكي ديگر از فعاليت هاي روابط عمومي محسوب مي شود كه بصورت درون سازماني و برون سازماني صورت مي گيرد. در اين مرحله روابط عمومي به شناسايي و اندازه گيري گرايش هاي افكارعمومي در داخل و در خارج از سازمان مي پردازد.
-
شركت نماينده روابط عمومي در مراسم و مجالس منعقده مربوط به كاركنان جهت همدردي و دلجويي از آنان.
- تقويت ارتباطات انساني و ايجاد رضايت در داخل سازمان كه از اهم وظايف روابط عمومي است.
- به روز كردن سايت اينترنتي سازمان به لحاظ درج اخبار، توصيه هاي ايمني ، مقالات ، انتشارات، خاطرات، آمار، عملكرد ، معرفي حوزه ها و اطلاع رساني ساير امور.
- جمع آوري و تنطيم اخبار، وقايع و مطالب مرتبط با سازمان از جرايد و وسايل ارتباط جمعي، بررسي و تجزيه و تحليل آنها و انجام اقدامات لازم كه بطور ممتد صورت مي گيرد.
- برگزاري جلسات هفتگي و ماهانه در داخل سازمان جهت نزديكي روسا و مرئوسين با يكديگر.
- تهيه بولتن ها و نشريات داخلي اعم از نشريات ادواري و نشريات موعدي (نشريات ادواري مثل هفته نامه، ماهنامه، دوماهنامه و نشريات موعدي مثل كتاب، بروشور، كاتالوگ، جزوه تخصيصي، تراكت و…
- پاسخگويي شفاهي و كتبي به سئوالات كليه مراجعين و راهنمايي ارباب رجوع.
- مشاركت در غم و شادي كاركنان مثل نصب پلاكارد، ارسال كارتهاي يادبود و هديه براي تولد، پيام تبريك براي موفقيت كاركنان، تهيه لوح تقدير به مناسبت بازنشستگي كاركنان .
- نصب اخبار و اطلاعيه ها و بخشنامه هاي مربوط به سازمان بر روي تابلوي اعلانات.
- ترتيب دادن جلسات عمومي با شركت مديرعامل و كاركنان اداري با حضور مسئولين اداري براي حل مشكلات كارمندان و رسيدگي به آنان ، ارائه صحبت ها و نظريات و آگاهي بيشتر كاركنان از موقعيت موجود.
- استفاده از بريده جرايد، جمع آوري آنها و تنظيم آن براي ارائه به مسئولين، راه اندازي آرشيو، اسناد و مدارك، كتب مناسب و مورد استفاده، نشريات، ضبط ويدئويي و امثال آنها.
- فعاليت هاي سمعي و بصري كه اين فعاليت ها شامل توليد فيلم ، عكس، اسلايد، استفاده از ويدئو، كامپيوتر، اينترنت و غيره مي باشد. در اين مرحله از فعاليت هاي مختلف سازمان، رويدادها و مناسبتهاي خاص تصوير گرفته مي شود و نوار فيلم و عكس هاي آن آرشيو مي گردد. همچنين در بخش سمعي و بصري فيلم هايي با موضوعات مربوط به سازمان توليد مي شود كه اين فيلم ها معمولا براي پخش از تلويزيون ،توليد مجله ويدئويي و استفاده از آن براي نگهداري در آرشيو تهيه مي شوند. قابل ذكر است در صورت لزوم اين فيلم ها و اسلايد ها در مراسم و سمينارهاي داخلي به نمايش گذاشته مي شود .
- سنجش افكار عمومي، يكي ديگر از فعاليت هاي روابط عمومي محسوب مي شود كه بصورت درون سازماني و برون سازماني صورت مي گيرد. در اين مرحله روابط عمومي به شناسايي و اندازه گيري گرايش هاي افكارعمومي در داخل و در خارج از سازمان مي پردازد.
- شركت نماينده روابط عمومي در مراسم و مجالس منعقده مربوط به كاركنان جهت همدردي و دلجويي از آنان.
- انجام هماهنگي هاي لازم در خصوص حضور مديران و كارشناسان ارشد سازمان در سمينارها ، نمايشگاهها و رويدادهاي بين المللي و انجام مكاتبات مورد نياز و پيگيري سفرهاي خارجي و اعزام بمنظور آموزش و يا رقابت هاي جهاني ورزشي و ...
- ترجمه متون، اشتراك مجلات خارجي، عضويت در انجمن هاي بين المللي و تبادل اطلاعات، دسترسي به مقالات و دانش تخصصي روز دنيا و انتقال آن به كاركنان جهت ارتقاء سطح دانش تخصصي.